Annons:
Etikettutställning
Läst 996 ggr
V:s79
2017-11-13 04:24

Japanteckand lejonhuvad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag funderar lite på dotterns lilla lejon som är Japantecknad och vi har planer på ställa ut henne nästa år. Men funderar på om det löns eller det finns stor risk hon blir nollad. Jag har inte sett något vitt eller vita klor, men hon är ganska ljusbeige på tassarna bitvis. Jag undrar även om nån av er har kunskap om japanteckande och tror att hennes teckning är tillräckligt fin. Självklart gör det inget om hon inte går ställa ut, hon är ändå våran lilla Diva med stort D😊 Första bilderna är som bäbis.

Annons:
V:s79
2017-11-13 04:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Här kommer bilder från sommaren, dessvärre hade hon rykt lite ur manen när hon vad skendräktig?. Har massor med bilder men inga bra där man ser färgen eller hela kaninen.

Peak303
2017-11-13 09:08
#2

Har hon stamtavla? 
Jag har inte riktigt koll på hur det är med japantecknade. Men känns ju som om uppfödaren av henne bör vetat om hon går att ställa eller inte. Man ställer nämligen inte stamtavla på djur man inte tror kommer gå genom. :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

[RC1393]
2017-11-13 12:46
#3

Det beiga är hennes viltzoner, visar bara att hon är viltjapan och då kommer zonerna med automatiskt, vilket är fullt godkänt eftersom det inte är wienerteckning utan en del av japanteckningen. 

Det är tveksamt om din kanin går igenom, för om jag vore domare skulle jag tycka att huvudet är att se som enfärgat (vilket är ett diskvalificerande fel). Det är en bedömningssport, så har du tur kan en domare tycka olika med tanke på den lilla gula fläck som finns.  Vad man ser utifrån bilderna så är kroppsteckningen godkänd.

V:s79
2017-11-14 04:49
#4

Tack för svar, hon har stamtavla. Uppfödaren hade kvar två kull syskon men båda blev nollade, ena hade vit klo och den andra hade lite vitt. Kan hända att hon har för enfärgad i ansiktet. Vi får testa och se hur det går tror jag. Hon är ju ändå min dotters ögonsten så om hon inte är av utställningsmaterial så är hon lika älskad ändå.

Upp till toppen
Annons: