Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 624 ggr
V:s79
11/13/17, 4:09 AM

Vilken färg är kaninerna?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag börjar med min egen, han är korsning mellan teddydvärgvädur och lejonhuvad. Jag har lite svårt med färger på kaniner trots jag har haft kaniner tidigare och vi har fler kaniner här hemma.

Annons:
tiger tok
11/13/17, 6:50 AM
#1

Tycker din ser ut som blå wienertecknad.

Peak303
11/13/17, 9:18 AM
#2

Svart wienertecknad, supersöt kanin :)

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

CorneliaAndersson
11/13/17, 7:13 PM
#3

Kaninens färg är svart. Teckningen är Wienertecknad. Alltså Svart Wienertecknad (Även förkortat Svart WT).

WT är ju det som är vitt. Om det så bara är lite vitt på nosen eller en 'blus' i ansiktet som din har. Kan också vara att den bara är blåögd för att det ska vara WT. WT kan variera mycket och ibland kan kaninen även vara nästan helt vit :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

V:s79
11/14/17, 4:54 AM
#4

Jag är super dålig på färger så jag är tacksam för all hjälp med att lista ut hans färg. Jag tror hellre på svart wienertecknad, tycker blå känna fel, har ju varit och hälsat på uppfödaren till våra renrasiga lejon och hon hade flera blåa och dom är inte samma färg. Men Wienertecknade trodde jag var med vita, så nu har jag fått lära mig mer😀

Katti
11/14/17, 8:23 AM
#5

Den är som sagt svart wienertecknad. Att den ser grå ut runt huvudet beror på lejonmanen. Där pälsen är lång blir den liksom "utspädd" och ljusare, trots att kaninen är enfärgad (så när som på wienerteckningen då)!

Väldigt söt kanin ❤️!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: