Annons:
Etikettallmänt
Läst 443 ggr
Meja H
2017-11-12 23:00

Skaffa kanin? Tips

Hejsan Jag har planer på att skaffa kanin och den ska vara frigående i mitt sovrum. Jag vill helst ha en Teddy dvv men typ vilken som helst går ju också bra. Jag skulle vilja att ni som orkar skulle kunna skriva fakta och tips? till mig och det kan vara allt bland himmel och jord :) vill veta typ allt som kan va bra att veta :D

Annons:
Meja H
2017-11-13 20:24
#1

Någon? :)

missMoa
2017-11-13 21:19
#2

Mitt tips? är att läsa på om allt möjligt, särskilt kaninens kost och Motion, även att kolla upp veterinärer i närheten och läsa på om vad man ska göra om kaninens mage stannar m.m.

ninen DH
2017-11-14 07:35
#3

Om du vill ha all möjlig fakta kan du bl.a. kolla på http://kaninmagazinet.se De har hur mycket (olika) fakta somhelst som inte är det gamla vanliga som skrivs på typ Wikipedia, utan lite mer djupgående fakta.

Meja H
2017-11-15 17:56
#4

#2 #3 Tack sååå mycket❤️

Idakarrlsson
2017-11-15 18:10
#5

Kaninmagazinet som #3 tipsade om tycker jag är en väldigt bra och informativ sida.  Jag har läst i stort sätt alla deras artiklar både pga intresse men också för att det är otroligt bra att läsa om tex sjukdomar, kaninens beteende osv för att lättare veta hur din kanin mår och vad den trivs med.  Så tips? är att läsa så mycket som möjligt om allt som rör att äga en kanin. Som alltid när det gäller att skaffa djur, låt beslutet sjunka in. Det kan vara lätt att man är väldigt exalterad i början men att intresset svalnar. Va noga med att du verkligen är säker på att du har tid, pengar, plats och lust innan du köper ett djur. Inget djur förtjänar att få omplaceras bara för att man tröttnade på det. Lycka till och tycker det låter jättesunt att du vill ge din kanin mycket yta genom att ha den frigående, stor tumme upp! Kram

//Med vänliga hälsningar Ida

Va dig själv, alla andra är redan upptagna. 😎

Meja H
2017-11-15 18:33
#6

#5 Tack såå mycket☺️ kram på dig med

Annons:
Ljungåsen
2017-11-15 19:09
#7

Den här sidan om kaniners språk tycker jag är ruskigt intressant. http://language.rabbitspeak.com

Meja H
2017-11-15 21:34
#8

#7 Tack :D

Upp till toppen
Annons: