Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 1059 ggr
Arcade-Foodie
11/11/17, 5:51 PM

Beställa selar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag undrar om ni vet någon som man kan beställa sele från. Behöver hitta en bra koppel till min lilla kanin.

Annons:
Fridaaaa
11/11/17, 5:56 PM
#1

Söker du koppel eller sele? Du säger olika i #0 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arcade-Foodie
11/11/17, 6:26 PM
#2

Jag söker efter sele

MinisatinGR
11/12/17, 8:22 AM
#3

Jag vet bara att man kan köpa sele och koppel på arkens zoo där köpte jag min sele och koppel och det är bra kvalité

MinisatinGR
11/12/17, 8:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4
Arcade-Foodie
11/12/17, 9:09 AM
#5

Ända problemet med dom selarna är att de är för stora för min kanin, halsen behöver vara mindre än 15 cm och runt magen mindre än 19 cm. Och de flesta i djurbutiker är större, min kanin väger snart 400 gram och är 5 månader om en vecka. Han är van med sele och är lugn att sätta på och ta av. Selen jag har var speciall syd till min förra kanin för 11 årsen, men kan inte ha den till koppel då den är för spänd och gammal. Han kommer väga under 1 kg, det vet jag mycket väl om, då han väger så lite jämfört med andra hermeliner i hans ålder.

Fridaaaa
11/12/17, 9:41 AM
#6

Rekommenderar bröstsele :) 
Har du facebook? Finns många som tillverkar egna där :)
http://emmchensselarochkoppel.weebly.com/selar.html hon är duktig :D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Arcade-Foodie
11/12/17, 11:09 AM
#7

Tack, då kollar jag på Facebook och länken ^.^

Yatzy99
11/12/17, 4:31 PM
#8

Föredrar också bröstsele så  beställde en i xs till grabben hemma på 800g, från Gullvikens kaninselar (http://www.koppelochselar.se/). Jättefin sele, super service och gillar modellen. Problemet var dock att i och med  han är så liten, så fastnar frambenen i remmen som går mellan frambenen/ alt. åker över på fel sida om remmen om du är med på vad jag menar. Spelar ingen roll hur mycket man spänner in den. Tänkte på att din kanin är ännu mindre så finns ju risken att det blir samma för er :)

Fridaaaa
11/12/17, 5:04 PM
#9

#8 Då har du inte rätt storlek på selen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Yatzy99
11/12/17, 5:17 PM
#10

#9 Provat olika storlekar och har provat att spänna och justera hur mycket som helst. Spänner jag den hårdare än vad den är nu märks det tydligt att han störs av den/ börjar gå konstigt. När han står vanligt med alla ben på marken sitter selen jättebra, även remmen mellan frambenen. Det är när han sätter och tvättar sig eller liknande som remmen "trycks ihop" om du är med på vad jag menar, och det är då han lätt får emellan ena frambenet. Men som sagt, kan ju va något mått som är knasigt eller så, tänkte bara till ts att det kan va bra att ha i åtanke :)

Fridaaaa
11/12/17, 5:18 PM
#11

#10 Haft det till 1-1,2 kg kanin och aldrig varit med om det, så nästan 100% att det inte beror på att det är bröstsele :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arcade-Foodie
11/12/17, 8:17 PM
#12

Har beställt två bröstselar, hoppas att han kommer trivas med dom och tack för tipsen :3 Har planer att sy två selar senare.

Upp till toppen
Annons: