Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 1845 ggr
Emmai
11/9/17, 8:09 PM

Paradisäppel- och körbärsträdsgrenar till kanin?

Hejsan! Jag undrar bara om de går bra att ge grenar från Paradisäppelträd samt ett japanskt körsbärsträd? (De kommer inga körsbär på trädet, det är ett sånt träd som blommar sådär fint som i Kungsträdgården ca en vecka varje år!) Just nu får dem äppelgrenar. Men eftersom pappa har ansat paradisäppelträdet och de blev maaaassor av grenar över så tänkte jag att kaninerna kanske kan få dem? Nästa år ska vi förmodligen även såga ner de japanska körsbärsträdet och av de blir de väldigt mycket grenar, samt stubbar då trädet är riktigt stort. Jag tänkte att någon på forumet kanske har erfarenhet av detta, så - Kan man ge kaninen grenar från paradisäppelträd och japanskt körsbärsträd? (som sagt, den får inga frukter) Tacksam för svar! :)

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Annons:
Emmai
11/10/17, 11:40 PM
#1

Ingen som vet?

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Wilda11
11/11/17, 4:51 PM
#2

Tyvärr så vet jag inte :/ Har du googlat? cx

Emmai
11/12/17, 11:08 AM
#3

#2 Läste på kaninmagazinet att de går bra med äppelgrenar, men eftersom detta är en annan äppelsort vet jag inte. Körsbärsträdsgrenar (med frukter) ska man undvika men detta träd får inga frukter. De står i alla fall att paradisäppelgrenar inte är giftiga.. Jag hittar inget svar även fast jag googlat, därför jag tänkte att någon på forumet kanske vet :):

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Mintie
11/13/17, 7:14 AM
#4

#3 Vet att körsbärsgrenar inte funkar för undulater men jag är osäker när det gäller kaniner. Jag skulle inte våga prova iallafall på grund av en viss giftig syra som finns i trädet, även om det kanske inte är giftigt för kaniner:)

Dunisarna: Chic, Twix, Mango, Mintie, Sparky, Phoenix o Boss

Emmai
11/14/17, 7:35 PM
#5

#4 Har hört att körsbärsträd inte är direkt bra heller. Men de gällde med körsbär på då de är stenfrukter. Trädet är rätt gammalt och halvruttet så de är nog inte så bra att ge kaninerna grenar från de ändå. Jag skulle inte heller riskerat att pröva, med tanke på att de japanska körsbärsträdet är mer som ett prydnadsträd och växer inte i vildmarken. Men eftersom det gick att ge grenar från olika fruktträd, sålänge de inte är stenfrukter - så bör man väl kunna ge grenar ifrån paradisäppelträd? Ingen annan som inte vet, eller iaf har en aning? Tacksam för alla svar jag kan få. :)

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Emmai
11/14/17, 7:36 PM
#6

som vet*

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Annons:
Emmai
11/15/17, 6:32 PM
#7

Är de verkligen ingen som har en blekaste aning?…

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

JohannaN
5/17/20, 5:02 PM
#8
Upp till toppen
Annons: