Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 1029 ggr
[Kanin_Zingo]
2017-11-02 10:29

Hona och okastrerad hane?

Hej! Jag har en innekanin som snart är 5 månader gammal. Jag vill skaffa en honkompis till honom men jag vet inte om han är kastererad men det ska jag ringa och fråga om idag. Om han inte är kasteread kan jag då ha en hona i samma rum men inte i samma bur eller kommer han att bli galen? Typ att han kommer att börja skvätta osv. Han skulle nog bli gladare av att ha en kompis men jag vill inte kasterera honom ennu för att han kanske är lite ung. Jag vill också ha en till kanin för att han ska kunna vara på nedervåningen för att jag vill inte ha kaninen i mitt rum, och om jag skulle flytta ner min kanin till nedervåningen nu så skulle han bli ensam för att vi är nästan aldrig där nere, så därför skulle han behöva ha en kompis som ger honom sällskap. Vi är bara på nedervåningen om vi ska duscha eller tvätta. Självklart skulle kaninerna få komma upp på övervåningen fritt i huset varje dag. Men jag tänker när han är i buren så behöver han sällskap så han inte blir så ensam och deppig.

Annons:
[Kanin_Zingo]
2017-11-02 10:31
#1

Jag måste tillägga att dom inte skulle få vara ute i huset tillsammans, det får dom vara när han är kastererad om dom ens går ihop.

Arcade-Foodie
2017-11-02 11:11
#2

Det är står chans att han skulle börja skvätta, bäst är att du kastrerar honom först innan du skaffar en hona till honom, du måste vänta en månad efter kastreringen. Om han är könsmogen så skulle han bli galen typ om det finns en hona i närheten.

Fridaaaa
2017-11-02 19:03
#3

Är risk att han skvätter men inte säkert, haft flera okastrerade hanar i samma rum som okastrerad hona utan problem :) Omöjligt att veta innan.
Inga galna hanar heller vid könsmognad pga honor, det brukar de inte bli.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: