Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 462 ggr
Arcade-Foodie
10/31/17, 1:23 PM

Min kanin nyser och ibland piper det

Har hört idag att min kanin har precis börjat nysa under de senaste två timmarna har han nyst då och då, ibland piper det till när han nyser, nästan som han är tätt. Och har hört 2 gånger att det bara piper till från nosen. Nosen är ej våt och inga ögon rinner.  Men ska jag ringa veterinären eller vänta någon dag och se, det började idag. 

Har aldrig hört det innan men har sätt min kanin nysa men bara när han varit under soffan/sängen och haft spån i buren,  och när han krafsar i höet.

Annons:
Arcade-Foodie
10/31/17, 1:25 PM
#1

Han har ätit som han ska och har sprungit omkring massor, så inget visar på att han mår dåligt förövrigt. Det är just de pipande nysningarna som jag har aldrig hört innan och så ofta han har nyst än vad han brukar göra.

[AnimeV4]
10/31/17, 3:11 PM
#2

Det är nog bra med ett veterinärbesök så att de kan lyssna på lungor och utesluta luftvägsinfektion. Fast de kanske rentav ber dig avvakta eftersom allmäntillståndet är bra. Såvitt jag vet är det inte jätteovanligt att kaniner blir förkylda och repar sig med lite extra omvårdnad🙂

Arcade-Foodie
10/31/17, 9:48 PM
#3

Tack för svaret, jag avvaktar och ser. Det är första dagen så får se hur det går. Annars ringer jag till veterinären, om han blir sämre.

[AnimeV4]
11/1/17, 3:12 AM
#4

Låt honom inte gå så för länge bara om det inte försvinner!

Arcade-Foodie
11/1/17, 7:10 AM
#5

Tänkte ringa till veterinären på torsdag om han fortsätter.

MinisatinGR
11/1/17, 8:15 AM
#6

Min kanin piper också från näsan ( ska ringa en veterinär )

Annons:
Arcade-Foodie
11/1/17, 8:34 AM
#7

Aha, hoppas att det går bra. Har inte hört något idag från min kanin men sa åt min kille att ha koll på honom.

MinisatinGR
11/1/17, 5:02 PM
#8

Hoppas det går bra själv 🐰

Arcade-Foodie
11/1/17, 5:21 PM
#9

Tack, har inte hört något men han har sprungit och gömt sig, för han är rädd för elvispen.

Upp till toppen
Annons: