Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 710 ggr
yoyopro00
2017-10-28 20:24

Hjälp! Ingen hö kvar!?

Min lilla kanin som är 9 veckor fick slut på hö idag och det var bara 10 minuter kvar till stängning så jag hann inte till djuraffären. Dock han jag ringa och frågade om kaninen klarade sig tills på måndag? Eftersom de har stängt på söndagar. Han som jag pratade med sa att så länge hon har pellets och vatten så klarar hon sig. Gärna också ge lite grönsaker. Men att jag på måndag måste köpa hö. Dock har jag märkt att kaninen är lite ledsen typ? Jag städade hennes bur nyss och jag ser att hennes bajs är typ kletigt. Ser ut som diarré? Dessutom ser hon slö ut och bara ligger. Innan så brukade hon springa till mig när jag öppnade buren men inte nu !?? Jag har varit på Ica idag och såg att de sålde någon hö och jag undrar nu om jag skall gå köpa den? Han som jag pratade med sa att djuraffärens hö är färskare och att det nog inte är en sån bra idé att byta hö till kaninen. Men om jag går och köper detta höet tills på måndag. Är det okej? Eller klarar hon sig utan med bara vatten och pellets? Idag gav jag henne blåbär och morötter. Kanske därför hon har sån här bajs? Behöver all hjälp jag kan få!?

Annons:
Arcade-Foodie
2017-10-28 20:43
#1

Hö är super viktig för kaniner men min första kanin dog av dålig hö. För det är höet som håller magen i balans och det är viktigt för kaniner, du kan köra ICAs till måndagen. Vet inte hur bra den är men det är bättre än inget.

yoyopro00
2017-10-28 20:48
#2

Hej Karties! Hur är det med gräs utifrån? Bra eller dåligt? Det finns en annan djurbutik här i Trollhättan var jag bor men undra om det är samma hö. De har öppet imorgon. Ica stänger om 10 minuter så jag hinner inte. Det finns hö kvar i buren som var det sista från idag. Men tills imorgon klarar hon sig? Hon fick pellets och en morot nyss.

Arcade-Foodie
2017-10-28 21:00
#3

Hon kommer klara sig tills imorgon men försök att fixa hö. Om hon är van med gräs så funkar det men inte så gäller hö. Kaniner behöver bli vana med nya saker speciellt ungar.

[EM_L]
2017-10-29 09:03
#4

Ungen är 9 veckor gammal och är nog inte van vid grönt och blåbär samt grönsaker och frukter.

Fridaaaa
2017-10-29 09:08
#5

Nej du ska inte vänta till måndag. 
Hö finns i matbutiker, köp det, bättre än inget (ävan fast de är kassa)

Är kaninen inte van vid gräs, kan du inte ge den rätta mängden som krävs istället för hö.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MinisatinGR
2017-10-29 12:49
#6

Är hon van vid gräs kan du ge lite gräs men hö är väldigt viktigt för deras tänder men ge lite gräs eller någon pinne.

Annons:
Upp till toppen
Annons: