Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1855 ggr
Arcade-Foodie
2017-10-25 14:20

Kompis eller inte?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om jag behöver skaffa en kaninkompis till min hane, han är en jättesnäll innekanin och jag spenderar så mycket tid som möjligt med honom. Han är alltid ute från buren när jag är hemma men inte när sambon kommer hem då det finns risk att han trampar på honom. Under dom perioden får han vara i buren och när jag är i skolan 6 timmar om dagen. Tror ni att han känner sig ensam under dagarna och behöver en kompis eller inte.

Annons:
Fridaaaa
2017-10-25 14:24
#1

Ska han ha en kompis, måste han kastreras först :)
Men jag förespråkar att ha kaniner minst 2 :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arcade-Foodie
2017-10-25 14:42
#2

Skulle det funka, min kanin har aldrig träffat en annan kanin. Och hans mamma övergav honom så han är bara uppvuxen med människor runt sig plus hundar och katter men aldrig en kanin. Jag undrar om han verkligen skulle förstå vad den andra kaninen signalerar om han får en kompis. Har planer att skaffa en franskvädur hona efter han blivit kastrerad.

MOJ
2017-10-25 20:22
#3

Rekommenderar också en kompis, och kanske en Hage runt buren så blir det roligare för honom. Dock så vet jag ju inte vilken storlek buren är men om det är en vanlig gallerbur rekommenderar jag haga till så kaninerna har mer plats, då kan dom enklare hålla sams(:

Arcade-Foodie
2017-10-25 20:35
#4

Han har en 120*60 bur och hans kompis skulle bli frigående då det är en stor kaninras som inte skulle trivas i buren. Men då får jag börja planera allt gällande en kompis. Min kanin är ute ungefär 8 timmar om dagen och springer runt i hela lägenheten, det blir mer när jag är hemma. han är ofta ute hela kvällen och varje morgon innan jag går till skolan är han ute minst 3 timmar. Skulle det funka att ha honan frigående under dagarna medan han är i buren. Eller skulle det vara taskig mot honom. Eftersom nästa kanin jag ska skaffa är en fransk vädur. Varför jag har min hane i buren under dagarna när ingen är hemma är för att han använder sängen som en toalett, så han gör allt sitt i lådorna och sängen om jag inte vaktar. Försöker träna bort men går inte så bra.

Viccan92
2017-10-28 17:57
#5

Iom att han aldrig bott ihop med en annan kanin inte ens sin mamma så skulle jag inte rekomendera det. Risken finns att han faktiskt inte kan kaninspråk

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Arcade-Foodie
2017-10-28 20:39
#6

Det är de jag oroar mig över, om jag skaffar en till kanin.

Annons:
Fridaaaa
2017-10-29 08:27
#7

Jag hade testat för kaninens skull :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MinisatinGR
2017-10-30 11:30
#8

Jag med

Arcade-Foodie
2017-10-30 11:55
#9

Får väl pröva och se hur det kommer att gå, när jag skaffar den andra kaninen. Om det inte funkar får jag lämna tillbaks honan.

Upp till toppen
Annons: