Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 3395 ggr
Bönie
2017-10-24 23:00

HJÄLP! - Bajsar gelé ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har en 6årig dvärgvädurshona, Mullvis, som för tillfället behandlas mot mjällkvalster. (vet inte om det har något med det här att göra men ville nämna det iallafall) 

På sista tiden har hon varit ganska slö och inte alls lika matglad som vanligt. Hon har rinnande nos och bajsar genomskinliga geléklumpar. Hon bajsar även lös avföring men hittar även normala avföringskulor i buren när jag gör rent. 

Jag är orolig för henne och hoppas att någon kan säga vad det är? Alla veterinärbesök jag har haft med mina kaniner har oftast varit meninglösa då  dom inte alls har god kunskap om kaniner.. Men självklart måste det bli ett besök där om detta inte ger sig. 

Kan det vara "Mucoid enterit" eller "koccidios"? Vad gör man åt det och är det farligt??

Är det någon som vet vad det kan vara för fel på henne? Vi  är jätte tacksamma för alla svar och hjälp vi kan få!

Mvh Josefin och Mullvis

Annons:
[EM_L]
2017-10-25 10:38
#1

Veterinären på en gång! Ser inte alls bra ut.

Stella-ag
2017-10-25 20:32
#2

hej! Vilken medicin gav du kaninen? var det möjligen stronghold?

Stella

Stella-ag
2017-10-25 20:33
#3

Skrev fel menar front line

Stella

Stella-ag
2017-10-25 20:36
#4

Jag fick nämligen "front line" utskrivet av en veterinär. Vilket var helt fel, läste sedan på en hemsida att detta medlet endast ska ges till hundar. Då det faktiskt kan göra större skada än nytta. Detta medlet kan till och med ta kol på en kanin om man har otur. Om du har gett din kanin front line så bör du genast läsa på om vilka risker det innebär. Jag hoppas verkligen att det blir bättre med din kanin snart, lycka till mvh Stella.

Stella

Bönie
2017-10-27 15:52
#5

#4 Okej men nej hon får Stronghold och det behandlar jag även min andra kanin med som inte har dom här symtomen så det borde inte vara pga det.. 

Mvh josefin

[EM_L]
2017-10-28 08:56
#6

Nyser kaninen?

Kan vara snor.

Annons:
Bönie
2017-11-08 21:37
#7

#6 nej, det kommer från analen.

Upp till toppen
Annons: