Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2064 ggr
Kanin.hjälp
10/23/17, 12:59 AM

Kan en kanin under 6 månader bli dräktig?

Hej, jag har en dvärgvädurs hona som jag köpt på en djur affär för någon månad sedan och har en syster med en kanin hane och under tiden jag var på skolan så hade min syster släppt in min kanin hona hos hennes hane som är över 1,5 år. Jag vet ingen exakt månad på hur gammal min hona e då dem i djur affären inte visste. Men nu e jag orolig att hon är dräktig. Hon har betet sig konstigt och blivigt tjockare av vad jag märkt men jag e inte helt 100% säker på att hon blivigt tjockare eller beter sig konstigt då jag kanske inbillar mig för att jag blir orolig.. snälla hjälp.

Annons:
Arcade-Foodie
10/23/17, 8:40 AM
#1

Kaniner är ofta redan könsmogna vid 6 månader, det finns kaniner som blir könsmogna vid 3-4 månader. Så hon kan vara dräktig. Jag hoppas att allt går bra med din sötnos.

Fridaaaa
10/23/17, 1:04 PM
#2

Ja det kan dem.

De blir oftast könsmogna från 8-12 veckors ålder hanar, honor i regel 12-16 veckors ålder. Så vid 6 månaders ålder ja, då är en dvärgkanin garanterat könsmogen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kanin.hjälp
10/23/17, 3:51 PM
#3

Kommer hon klara sig tror ni? Hon e runt 4 månader tror jag och jag har läst att man ska para dem när dem är över 6 månader så e orolig för henne…

Fridaaaa
10/23/17, 3:58 PM
#4

#3 Helst ska man para dem när de är över 8 månader.
Men om hon klarar det eller ej, svårt att säga. Bara att hålla tummarna att hon bara är skendräktig

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kanin/höna
10/23/17, 5:26 PM
#5

Oftast går det utmärkt se till så att hon inte magrar av när hon väl fått ungarna om hon får några

Upp till toppen
Annons: