Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 812 ggr
Jag och mina djur : )
2017-10-01 18:51

Belgisk jätte eller fransk vädur?

Hej! 

Jag hade tänkt köpa en ny kanin då min ena gick bort igår natt helt plötsligt, och hade tänkt mig en stor ras. Men jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa en belgisk jätte eller en fransk vädur😃

Så jag tänkte om ni som har/har haft någon av dessa raser kan skriva för och nackdelar med de olika raserna? 😉

Tack på förhand!🙂

Annons:
KarinHa
2017-10-03 15:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har en fransk vädur just nu, det är min första kanin så kan inte direkt jämföra med andra raser, men tycker själv (såklart) att det är en fantastisk ras! Som en stor ras tycker jag att hon har mer personlighet, än vad jag fått intryck av mindre raser (kompisars/släkt kaniner). Nackdelar med den, är just att dom är större, vilket blir mer att hantera, ifall dom inte beter sig. En fransk vädur blir runt 5-6 kg stor. Dom kräver såklart också mer utrymme och mat. Om man tycker om en "mys-kanin", tror jag en fransk vädur är en otrolig bra ras. Med sina hängande öron lunkar dom fram i livet, och är otroligt mysiga och personliga individer. Ett plus är att dom i mina ögon är också en otrolig vacker kaninras ;)

Jag och mina djur : )
2017-10-03 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vilken finins! 😍

Men har bestämt mig för att köpa en dvv till, som jag ska hämta idag, eftersom att en stor kanin behöver mer hantering, mat osv. Tack för svaret! 😃

KarinHa
2017-10-03 17:54
#3

Okej, Lycka till med den nya kaninen! :D

Jag och mina djur : )
2017-10-03 19:52
#4

#3 Tack så mycket! 😃

Upp till toppen
Annons: