Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 940 ggr
Arcade-Foodie
9/14/17, 10:51 PM

Tips på hur man håller höet rent

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som man kan se på bilden hoppar min lilla Odin upp på höhäcken och äter därifrån. Nackdelen är att han bajsar i det och det blir smutsigt, hur ska jag göra för att hålla höet rent.

Annons:
Arcade-Foodie
9/14/17, 10:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1
tlover
9/14/17, 11:22 PM
#2

Det finns höhäckar med lock som blir som en sitthylla dom har ag själv inte testat men ville det.

Jag har däremot testat att ha kompostgaller som höhäck (ej för små kaniner) som då gick ända upp till taket så det gick inte att hoppa in där. Höhäcken fylldes på från sidan istället för uppifrån och rymde några kilo hö åt gången.

l'm back

HalmbyDjurgård
9/15/17, 2:37 AM
#3

Kan du inte byts till en sån hösäck som man fäster på utsidan istället? En sån som är helt i plast utan hål. Då äter kaninen genom burgallret och kan inte sätta sig i höet. Plus att du sparar plats inuti buren. :)

HalmbyDjurgård
9/15/17, 2:39 AM
#4

"byta" och "höhäck" menade jag….

Arcade-Foodie
9/15/17, 8:00 AM
#5

Hade en sån höhäck utanför buren men han hade jättesvårt att få tag på höet och han ramlade om kull varje gång han försökte. Så han slutade att äta hö. Höhäck med sitthylla låter smart, då Odins nya favoritställe är att sitta uppe på höet och sova. Får nog skaffa en sån och pröva.

HalmbyDjurgård
9/19/17, 2:36 AM
#6

Det är inte så att han får för mycket annat att äta så att han skippar att äta hö helt enkelt? 😞

Annons:
Arcade-Foodie
9/22/17, 8:55 AM
#7

Han äter hö, och hans pluttar har en bra färg och storlek har alltid koll på det. Då jag vet att hö är basfödan för honom. Han får bara en msk pellets som är för hela dagen och det får han som godis/belöning när han gör saker rätt, det blir oftast mindre. Jag har en msk mått som jag lägger upp pelletsen i så jag vet exakt hur mycket han får.

Upp till toppen
Annons: