Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1498 ggr
Emiiiisss
9/14/17, 2:12 PM

Ska jag sälja min kanin?

Hej! Jag har en kanin på 3 månader. Och grejen är att jag tror inte att vi passar ihop han och jag. Han är köpt i en djuraffär och har inte blivit hanterad mycket. Jag har aldrig haft kanin innan så det har varit svårt att veta vad jag ska börja träningen. När jag pratar med mamma säger hon bara att jag måste ha tålamod, och självklart förstår jag att jag måste ha det, och jag har haft det också. Men på något sätt känns det bara som att vi inte klickar. Jag älskar min kanin något enormt, och jag vill bara att han ska ha det bra! Vad tycker ni att jag ska göra? :(

Annons:
tlover
9/14/17, 2:25 PM
#1

Hur mycket tid spenderar du med kaninen och hur gör du då?

Ibland klickar det inte helt enkelt , vi har haft så en gång med en av våra avelskaniner som rent blev aggresiv mot oss men inte mot tidigare och nästa ägare så då passade helt enkelt inte kemin (inga andra kaniner har betett sig så). Men med tanke på bakgrunden så kan det helt enkelt ta tid för er båda att bli kompisar.

l'm back

Emiiiisss
9/14/17, 2:31 PM
#2

Jag spenderar nästan hela min fritid med honom. Jag brukar släppa ut honom på golvet, och sitta med honom, eller får han komma ut i hagen om jag kan ta honom till transportburen. Vad synd! Jo jag förstår att det kan ta tid, men det känns inte som om vi passar.

tlover
9/14/17, 4:25 PM
#3

#2 Hur känns det som att det inte passar? Olika kaniner är olika gosiga, den kaninen kanske ingen får gosig tex men dom har alltid någon fördel även om det kan ta ett tag att hitta den.

Den kaninen som vi sålde vidare var aggresiv mot oss/mig (och såklart visste den nya ägaren om detta) så det var inte bara att denna inte ville gosa.

Sen innan du säljer kaninen så bör du kolla igenom den så att det inte är tex tänderna, klorna eller något annat som gör att han får ont, sånt kan få den goaste kaninen aggresiv

l'm back

Emiiiisss
9/14/17, 10:01 PM
#4

#3 tack för att du svarade. Jag tänker ha kvar honom och arbeta mer med honom, men tack för att du gav mig tips?!

Ulvelin
9/17/17, 4:18 PM
#5

Bra det är bara att kämpa jag har haft min kille i två år och i början attackerade han mig och bet mig osv och visst han är envis och det kan hända att han biter mig ( dock bara när det är matdags) men nu klickar vi mer och vi har perioder då o då där ingenting funkar mellan oss men det är just det som är honom till den han är i mig

Emmai
9/17/17, 10:12 PM
#6

Tycker du ska fortsätta kämpa! Min kanin var väldigt rädd och skygg förut, gömde sig så fort man kom. Nu är de en ganska stor skillnad. Han brukar komma fram och ibland klättra på burgallret när man kommer. Han är dock fortfarande lite skygg, men han har sina mysstunder ibland och dom får man ta vara på! Sele är dock inget han gillar, men jag ska satsa mer på det så han verkligen vänjer sig. För man ska ju aldrig ge upp, ellerhur? :)

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Annons:
Ulvelin
9/20/17, 4:43 PM
#7

Sele är nog något man måste kämpa. Med. Med när man har haft lite problem men ju mer man arbetar desto. Er lönar det sig

Tylerthebun
10/31/17, 1:33 AM
#8

Ska jag vara ärlig så tror jag att jag rent ut hatade min kanin först när jag fick honom, jag tyckte bara att han var en jobbig djävul😃 Men ju längre jag har haft honom och mer tid vi spenderar med varandra har vi blivit riktigt tajta och jag älskar honom nu mer än allt jag kan tänka mig <3

Upp till toppen
Annons: