Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1081 ggr
rovs
9/10/17, 8:27 PM

Sälja kanin, hjälp

Hej!

Jag har börjat fundera på att sälja min dvärgkanin, men lite fundersam till vilket pris o.s.v. 
Jag tycker om henne väldigt mycket, men hon förtjänar en bättre ägare.

Haft henne i två år men inte klippt hennes klor (vilket jag då tänker fixa innan hon säljs).
Hon har inte varit ute.
Hon är inte van vid mig tillräckligt för att jag ska kunna få lyfta henne.

Jag är medveten om att jag inte är en bra kaninägare, så därför jag blir mer och mer säker på detta.
Planen är att köper man henne får man buren (som då är det minsta man får ha en sån kanin i om jag minns rätt), lite hö, maten hon får, spån, klo sax, matskål, det som håller höet samt sele.
Vad är det bästa priset för allt detta?
- Och då menar jag så någon vill köpa, men jag vet att denna person är en som menar väl samt att dem förstår att jag menar väl.
Hon behöver få bo någonstans som är bättre.

Annons:
[EM_L]
9/10/17, 8:32 PM
#1

En fråga.

Har du inte klippt hennes klor på två år? Helt sjukt😮

Då måste klorna vara sjukt långa.

Priset för allt är väl 900 kr tycker jag.

Har du bild på henne?

Frida-överön
9/10/17, 8:42 PM
#2

Alltså jag klipper heller inte klorna på mina vuxna kaniner. Men då är de ju iförsig ute å gräver. Deras klor är inte långa. Ungarna brukar jag få klippa ca 1-2 gånger när jag precis köpt dem. Jag skulle satsa på att hitta rätt människa till ägaren och sen diskutera med dem

rovs
9/10/17, 8:48 PM
#3

#1 Långa är dem, vilket ger henne besvär.
Men då hon inte är bekväm vid att jag kan försöka lyfta henne (knappt klappa), så ska jag till en djurbutik och få deras hjälp.
Men givetvis så vet jag hur dumt det varit av mig och därav att jag verkligen tycker att hon förtjänar att bo på ett bättre ställe.

Kan försöka ta inom närmaste dagarna och lägga upp. 
Dvärgkanin, hona, grå/svart, 2 år gammal.

#2 Hennes klor är dock rätt långa, besvärligt för henne att ta sig fram och det ska det ju inte behöva vara.

Fridaaaa
9/10/17, 8:54 PM
#4

#3 Strunta i om hon är bekväm eller inte, det ska göras ändå! 
Gör det ikväll eller direkt imorgon bitti - för kaninens skull.

Dvärgkanin är ingen ras. Så bra att skriva ut rasen

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rovs
9/10/17, 9:00 PM
#5

#4 Trodde ju att man klippte kaninernas klor för deras egna skull, för hon ska må bra. Därav bekväm.

Kan inte klippa hennes klor då hon försöker bita mig, därför jag ska till en djuraffär och få hjälp. Men har skola och problem med skjuts så inte så enkelt att bara fixa.

Dvärgvädur måste det då vara.

rovs
9/10/17, 9:02 PM
#6

#4 Så tror inte man ska strunta i om kanin är bekväm eller inte.

Ska sälja henne för hon kommer få det bättre någon annanstans hos en familj som har råd och kan ta hand om henne bättre.

Annons:
rovs
9/10/17, 9:11 PM
#7

Dvärgvädur, rex

Josefinpersson
9/10/17, 9:24 PM
#8

Vad bra att du har insett att hon behöver någon som tar väl hand om henne. Jag tycker att du ska fokusera på att få henne till ett bra hem, mer än priset. (Det jag skriver nu är vad jag tycker) Var noga med att hon kommer få en kompis i sitt nya hem, få springa på stor yta varje dag, få färsk mat varje dag och grönt Hö. Slippa vattenflaska(hellre skål), och få må bra helt enkelt. Det vore det allra bästa tycker jag. :) Om du lämnar henne till ett omplaceringshem är nog chanserna större att hon kommer till ett bra hem, än om vem som helst kan köpa henne från tex. Blocket. Det är bra att du har insett att du inte tagit väl hand om henne, så gör om gör rätt. Kämpa för att ge henne ett bra liv, hos någon annan, lycka till! :)

rovs
9/10/17, 10:53 PM
#9

#8 Pratat med min pappa om detta, och han ska nu fråga hans sjukgymnast som nämnt någonting om att skaffa en till kanin.
Vill dem ha henne så får dem henne givetvis :)

Linjen
9/11/17, 7:14 AM
#10

Om hon inte är hanterad är det bra om hon får komma till någon som är van vid kaniner och kan både hantera henne och få henne mer tam. Passar inte att sälja henne till en barnfamilj som vill gosa med kaninen då. Men det kanske du redan har tänkt på.

Chinesecrestedlover
9/11/17, 9:30 PM
#11

Hej! 

Var finns hon? Hur har det gått? 

Mvh/Chinesecrestedlover

Fridaaaa
9/11/17, 10:13 PM
#12

#5 Precis man gör det för kaninens skull. Och ibland måste man göra saker kaniner inte gillar. Man har inget val - för deras skull.

#6 Jo det är det man måste göra ibland och träna kaninen på att gilla det, men under tiden måste det göras oavsett.

Hoppas att du hittar nytt hem till kaninen. Hade jag inte haft fullt hade jag gärna tagit hand om den. Lycka till! :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rovs
9/12/17, 6:51 PM
#13

#11 Hon ska nu ev.t. ges bort till en familjevän.

Annons:
kanin/höna
9/15/17, 6:46 PM
#14

att inte klippa en kanins klor för att kaninen blir orolig lr sjukt. det är till och med olagligt. att känna obehag är bättre än tortyr. om man inte klipper klorna på en kanin på två år som inte får gå ute och gräva eller springa gör att klorna växer runt och in i tassen igen. det är djurplågeri och sinnessjukt.

HildaHorse
9/15/17, 6:52 PM
#15

du måste klippa hennes klor bums, sätt  på dig ett par kraftiga hanskar om hon bits

Upp till toppen
Annons: