Annons:
Etikettallmänt
Läst 432 ggr
Max858
9/9/17, 11:41 PM

pretensation om kanin

Hej, jag går på djurvårdslinjen på en skola i Helsingborg. Där ska vi göra en presentation av kaniner jag valde dvärgvädur för jag har en sån själv. Då har jag två frågor till er som ni gärna kan hjälpa mig med. Hur ser man om de är en Hane o hona? asså vrf måste kanin ha hö de är väl för de är deras naturliga kost?

Annons:
tiger tok
9/10/17, 9:13 AM
#1

För att se om det är Hane eller Hona? så kollar man på könet, du kan googla upp bilder där man ser skillnaden! Ja kaniner måste alltid ha hö, detta är för att det skall hållas en bra struktur i deras tarmar, iom att hö är deras naturliga föda så måste tarmarna ha det för att hålla sin balans. Faktum är att de flesta kaniner klarar sig på hö, vatten och grenar. Hö (och grenar) också bra för att det slipar ned kaninens tänder!

Josefinpersson
9/10/17, 11:36 AM
#2

Precis som #1 sa, det är ju vådligt fiberrikt och det behöver kaninernas magar för att allt ska hållas igång, kaniner äter väldigt mycket gräs i det vilda och det ersätter vi med Hö, iallafall vintertid. Och som #1 sa, det håller tänderna i form! Lycka till!

Upp till toppen
Annons: