Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 759 ggr
Josefinpersson
9/9/17, 5:13 PM

Rinnig nos, akut??

Hej! Min kanin Theodor har fått lite rinnig nos, inget tjock vad jag har sett. Lite grönaktigt under nosen men annars helt som vanligt, jag har läst att det kan vara ganska allvarligt hos kaniner eftersom att dem andas med nosen. Har ringt 2 veterinärer och dom säger att jag ska hålla koll men behöver inte komma in. Men det känns ändå inte helt bra, har någon något råd? Bor nära Göteborg. Alingsås djursjukhus visste inte mycket om kaniner, evidensia sa att jag skulle avvakta. Har ringt blå stjärnan flera gånger men tyvärr inte svar..

Annons:
Josefinpersson
9/9/17, 7:19 PM
#1

Pratade med blå stjärnan och hon sa att det inte gör något att han är snorig, frågade av vilka anledningar dem blir förkylda och då svarade hon att en ska se upp för kaninpest (som jag inte tror har med saken att göra) Känns inte som att dem tar kaniner på lika stort allvar som andra djur eftersom vi inte fick prata med någon från exotiska avdelningen som är kaninexperter, eller hur tycker ni? Blev upprörd för har hört en del illa om kaninsnuva.. :(

xfagerx
9/9/17, 7:33 PM
#2

De kan bli snoriga av allt möjligt: drag, damm, hö av dålig kvalitet, dåligt städad bur (amoniak från kisset). Vår Vitnos är ofta snorig tyvärr. Tror han blir det av att sitta ute i drag. Han kan gå in men gör det aldrig. Ska fixa boende inne till honom i vinter.

xfagerx
9/9/17, 7:33 PM
#3
Upp till toppen
Annons: