Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 749 ggr
Alvag
9/5/17, 10:08 AM

Överaktiv kanin

Hej! Jag äger två franska vädurar. En kastrerad hane och en hona. Hanen är super cool, kan gå lös men trivs bäst i stora buren som han fritt kan gå in i själv. Han brukar vara ute lite men sen går han in igen. Men honan. Hon måste greja med något hela tiden och är lite överaktiv tror jag. Hon biter hål på nätet varje dag. Och rymmer men kommer tillbaka efter några timmar. Nu undrar jag om ni har något tips? på hur jag kan aktivera hennes hjärna. Alltså hjärngympa. Grenar och pinnar äter hon upp snabbt så det är ingen lek. Och jag vet folk kommer skriva: köp bättre galler så hon inte kan bita sig igenom. Men då har jag ju fortfarande problemet kvar av att hon är överaktiv. Någon som har några tips? på saker jag ska hönga in eller göra för att hon ska få lite hjärngyma.

Annons:
Linnea777
9/5/17, 8:26 PM
#1

Sprid ut maten i buren och göm den gärna lite. Och menar du överaktiv som mycket energi kan du ta en promenad med henne ute så hon blir av med energi:)

tixEntry
9/6/17, 12:53 PM
#2

Skaffa en större bur eller en Hage att ha henne i på dagarna i alla fall, så hon får mer plats att springa runt på än bara i buren. Att sprida ut maten eller lägga den i en aktiveringsboll, att ge henne olika saker utifrån att utforska som tex stubbar och stenar och att ta ut henne ur buren så ofta som möjligt kan säkert också hjälpa.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

MOJ
9/6/17, 8:31 PM
#3

Skippa buren och ge henne en Hage. Kanske utrymmet under trappan, under din säng (och lite utanför också såklart).  Då kan hon röra sig mer och kommer att bli lugnare och gladare (:

Alvag
9/10/17, 1:22 PM
#4

Alltså dom bor inte inne. Dom bor ute med en innedel som är på ca 5kvadratmeter och en Hage på 5 kvadratmeter. Jag ska flytta snart så ska bygga en ännu större utedel. Jag ska testa gömma maten. Men tycker det blir svårt för hanen ör så lugn men kanske är ba för han att också leta. Har ni något tips? på aktivitetsboll?

MOJ
9/10/17, 9:52 PM
#5

#4 Jaha oj, då tolkade jag fel! (:

Upp till toppen
Annons: