Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 420 ggr
Thea Åbergg
2017-08-30 21:14

Tappad tand

Hej hörni! Min kanin har tappat hela under framtanden för andra gången (tror vi) Efter han tappade den första gången åkte vi till veterinär för att kolla upp detta + att hans ena sida av munnen dras upp på något sätt. Veterinären konstaterade att det var bettfel men kunde inte ge någon vidare förklaring på vilket slags bettfel, om han hade ont, skulle vi åka in och slipa eller var det bättre för kaninen att avlivas? Idag märkte jag att hela tanden var borta igen. Ansiktet "dras" fortfarande upp. Någon som vet vad som har hänt och vad som vi kan göra som är bäst för kaninen?

Annons:
Josefinpersson
2017-08-31 08:22
#1

Fy det låter inte roligt .. :/ Jag förstår inte var du menar med att ansiktet "åker upp?". Iallafall, så tycker jag helt klart att ni borde ta honom till en kaninkunnig veterinär direkt. Lycka till!

Thea Åbergg
2017-08-31 12:07
#2

#1 Som att ena mumgipan liksom dras upp, kan infoga en bild när jag kommer hem. Självklart ska vi boka tid hos en kaninkunnig veterinär men veterinären vi hade tid med blev sjuk när vi hade en tid, så tänkte slänga ut en fråga här.

Josefinpersson
2017-08-31 13:18
#3

Okej, hmm.. Jag antar att kaninen har ont, och kanska svårt att äta, kanske stödmata tills ni har kommit till vet? Om hen äter som vanligt så, håll koll så det inte blir infekterat eller att hen har ont, så får veterinären hjälpa er sen. Det kommer säkert gå bra!

Thea Åbergg
2017-08-31 17:42
#4

#3 Han har inga problem med att äta älskar hö, blad, samt de lilla pettetsmängdeb han får varje dag. Har hört mycket att kaniner döljer om dom har ont så jag vet inte riktigt. Men tack, ska hålla koll så det ej blir infekterat!!

Upp till toppen
Annons: