Annons:
Etikettmedlemspresentation
Läst 1261 ggr
Draken
2017-08-28 13:03

Ny med kanin

Hej. Ny på sidan och med kaniner.

Jag är en "tjej" på 45 år som alltid har haft akvarium och hundar i mitt liv, men nu idag skall jag faktiskt hämta min första kanin. Hon är Dvärgvädursmix, och hon är 1,5 år gammal.

Jag har upptäckt en jättebra sak med dessa söta små fluffbollar, min yngsta dotter har autismstörning, och hon blir helt lugn och trygg med djur i allmänhet och kaniner i synnerhet. Min äldsta dotter har redan 2 av samma sort (tjejer det också) . Yngsta dottern blir hur lugn och harmonisk som helst när hon bara har Celestia och Luna i närheten. Får hon en blockering, så brukar jag eller dottern sätta oss bredvid henne med kaninerna, och hon blir lugn inom få sekunder :)

Jag har läst på och funderat fram och tillbaka. Jag har kommit fram till att hon skall få "en egen" kanin. Kaninen blir mitt ansvar, självklart, eftersom hon bara är 9 år. men det kommer heta att det är hennes. Det kommer stärka henne och få henne att må bättre med sig själv.

Jag är mycket väl medveten om att barn inte skall ha eget ansvar över levande djur, överhuvudtaget, så jag kommer ha huvudansvaret, men det är jag mer än villig att ta på mig, om jag kan få min dotter att må bättre.

Dessutom älskar jag äldsta dotterns tjejer, och sitter mer än gärna och gosar med dem, jag blir själv lugn och avslappnat när de kryper upp mot halsgropen och kurar ihop sig där 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
tixEntry
2017-08-28 13:12
#1

Vad trevligt! Det låter som en jättebra idé att ge henne en "egen" kanin, om hon nu blir lugn av dess närhet. :)
Måste också säga att jag älskar namnen på de två andra!

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Draken
2017-08-28 13:25
#2

Hon blir jättelugn av djurens närhet :) Det var därför jag tog beslutet att ge henne en "egen", som hon kan pyssla om och fixa med själv, utan att be storasyster om lov ;) Men jag har varit väldigt tydlig med att hon får gosa och klappa och även vara ute med henne, men inte ensam, utan det skall vara med någon vuxen som kan hålla koll i alla lägen, och det godtar hon :) Jag har även förbjudit henne att ha kaninen i sängen på natten ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Josefinpersson
2017-08-28 17:33
#3

Helt fantastiskt vad djur kan göra, jag håller med#1, låter som en superidé! Men, kaniner vill helst inte vara utan en kaninkompis, du kan ju kika lite på det om du vill. :)

molam
2017-08-28 20:32
#4

Komisar ska hon få ^^ (Jag är dottern) hon ska få bo med mina som är rätt så lösspringande ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
2017-08-29 17:23
#5

#3 Ja, djuren är fantastiska. Men jag tror inte att detta är en dvärgmix, tycker hon är lite för stor för det. Och hon var lite skygg och "stissig" precis när jag hämtade henne, men jag höll på med henne, pratade lugnande med henne och smekte henne över rygg ocg öron, och då kom hon ganska snabbt underfund om att jag var inte så hemsk ändå :)

Tösen har fått hålla i henne och gosat med henne idag, under min stränga bevakning, och det var så underbart att se lillflickan så otroligt lycklig 😍

Det är otroligt vad det lilla djuret gör för henne bara genom att finnas där 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Linjen
2017-08-29 21:35
#6

# naw vilken söt kanin. Djur är bra terapi, så kul för din dotter att få ha en "egen" att mysa med.

Annons:
Draken
2017-08-30 06:53
#7

Ja, hon är jättesöt lilla Katitzi 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

tixEntry
2017-08-30 09:17
#8

Hon ser ut som en lejonhuvad dvv :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Draken
2017-08-31 10:54
#9

Det kan hon mycket väl vara. jag är, som sagt, väldigt oerfaren med kaniner. Men då är frågan är hon renrasig, eller är det en mix ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

tixEntry
2017-08-31 11:54
#10

#9 Det är ganska svårt att avgöra utan någon info om föräldrarna. Skulle kunna vara vilket som.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: