Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 507 ggr
DenisVF
2017-08-27 14:10

kastrering

Min kanin sägs vara ca 6 år gammal och var köpt från djuraffär som liten. Jag tog över honom för snart ett år sedan då han verkligen inte sköttes bra av en kompis. Jag har alltid vetat att kompisen hade en kanin men aldrig riktigt tänkt på hur dem skött den, förra hösten var jag hemma hos dem och det var ett otroligt oväder, och tanken slog mig, för deras takränna verkligen spydde ut vatten ner i uteburen. Jag betsämde mig för att gå ut och där satt han i regnet, trots att han kunde valt att sätta sig i torrhet, han satt på en stor hög av bajs. 

För att komma till saken, ingen har någonsin brytt sig om honom så jag frågade om jag kunde ta över honom och han är nu min.

När jag var yngre var jag taggad på att ha kanin, så jag läste allting om dem, men det blev aldrig av men trots det har jag kvar all info i huvudet.

Han har aldrig fått naglarna klippta och är inte kastrerad, detta är en ytterst olycklig kanin som idag är världens mysigaste och socialaste. 

Det jag nu vill fråga är. Borde jag kastrera honom trots hans höga ålder? och vad det gäller klorna, dem ska jag givetvis handskas med, men eftersom både han och jag är oerfarna, borde jag ta honom till en veterinär för att undersöka saken?

Annons:
Frosstis
2017-08-28 19:49
#1

Kastrering behövs inte om du inte ska köpa en tjejkompis till honom

Du kan prova klippa klorna själv!

DenisVF
2017-08-28 20:31
#2

Klorna har som sagt aldrig blivit klippta och vissa har växt snett,  du tror inte det gör ont om jag skulle ge mig på det där?

Fabolousdolls
2017-08-29 07:54
#3

Fin du är som tog honom💐

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

Frosstis
2017-09-01 20:27
#4

Du får klippa lite i taget, om klorna är vita ser du vart pulpan är och om de är svarta klipper du typ en millimeter. Det kommer göra lika ont om veterinären gör det.

Klipp lite men ofta, typ en/två gånger per vecka tills de blivit korta

DenisVF
2017-09-02 15:30
#5

Tack så mycket för svar!

Upp till toppen
Annons: