Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 541 ggr
Emmai
2017-08-17 23:59

Kvalster? HJÄLP

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag märkte jag att min kanin hade en kal fläck i pälsen. (se bilder) Kan de tyda på kvalster? Samtidigt fäller han.. Men min kompis var för ett tag sen hos mig och hennes kanin kanske har kvalster (enligt veterinären) Jag var medveten om de men hon var hos mig för att kolla upp honom när han inte åt, lång historia… i alla fall - jag är som sagt osäker på om de är det men jag hoppas verkligen inte att de är de! Tänker ändå vara på den säkra sidan och prova Exner, har hört både bra o dåligt om den. Men har ni någon erfarenhet om Exner och vad man kan göra i denna situation? Vad ska man göra när man väl skaffat Exner? Behöver all hjälp jag kan få! Har även två kaniner så de blir väl till att spraya båda då. Sjukt tacksam för svar, gärna så snabbt som möjligt!!!

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Annons:
Emmai
2017-08-17 23:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Så ser de ut när man kollar på den som vanligt.

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Emmai
2017-08-18 00:02
#2

Vill även tillägga att han kliar sig på öronen lite då och då. Vet dock inte hur ofta han annars brukar göra det..

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Emmai
2017-08-18 21:54
#3

putt

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Emmai
2017-08-19 11:28
#4

Ingen som vet eller haft detta förut? :/

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Linnea777
2017-08-19 16:06
#5

Tycker att det ser ut som en vanlig fällning:)

tiger tok
2017-08-19 18:04
#6

#5 fast då skall dem INTE bli kala. Men till ts, det ser ut att kunna vara mjällkvalster ja, när du har behandlat kaninerna måste du också sanera buren+grejerna innan du sätter tillbaka dem:)

Annons:
Upp till toppen
Annons: