Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1170 ggr
MikaVi
8/9/17, 10:30 PM

Min kanin vill inte äta hö

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6

Jag har en en blandras kanin, som är ett år och fyra månader Han har alltid varit en riktigt bra hö ätare, han kunde äta hö hela dagen om det behövdes, han får lite pellets på natten ungefär en matsked pellets kanske lite mer, men av någon anledning slutade han att äta sitt hö, det var inte så farligt i början, han åt ändå men dagen efter åt han mindre och mindre. Nu vägrar han ens titta på det, Jag har åkt till djursjukhuset med honom och tänkte att det kanske hade något med hans tänder eller magen, men dom sa att det inte var något, och att att han var frisk, problemet är att han har tappat vikt, han vägra 2,1 kg nu väger han 1,9 , jag fick critical care av veterinären och fiberplex, men det skumma är att han äter morot utan problem, och kanin godis jag hade med mig till veterinären, Jag undrar om jag ska kontakta veterinären och fråga om råd hur jag ska få honom att äta, eller om jag ska åka in med honom och kolla och han har mask i magen eller päls, jag läste att dom han ha päls som fastnar i magen, jag är jätte orolig för min lilla Loke

Annons:
tlover
8/9/17, 10:34 PM
#1

Har du kanske bytt hö? Eller att det är en sämre omgång av ditt gamla vanliga hö?

l'm back

Smultrondraken70
8/9/17, 10:35 PM
#2

Kollade dom kindtänderna också?

tiger tok
8/9/17, 11:21 PM
#3

Var veterinären utbildad på kaniner?

MikaVi
8/10/17, 12:33 AM
#4

Ja det var han, jag gick in på akut mottagningen klockan 8 på morgonen och fick komma in ganska snabbt som tur var dom tittade framtänder, kindtänder, magen och jag köpte samma hö som jag alltid har gjort, ekologiskt hö av samma sort, jag har för tillfället nästan 90 liter hö, och försöker få honom att äta iaf lite, olika sorter har inte hjälp än så länge, jag ska till en bonde imorgon och köpa hö därifrån, min kompis säger att det är oftast bättre

Sissen
8/10/17, 9:16 AM
#5

Du kan försöka lägga någon fruktjuice över höet, som äpple eller ngt liknande c:

tlover
8/10/17, 9:28 AM
#6

#4 Verkar höet annorlunda? Även om det är samma märke så kan det ju vara en dålig omgång

l'm back

Annons:
Katti
8/10/17, 9:46 PM
#7

Ge honom inget annat än hö så äter han! Klart att han föredrar kaningodis och morötter 😉. Bara höet är fräscht och luktar gott. Och nu kan du så klart gå ut och plocka grönt och grenar åt honom också. Ge bara inte för mycket så att han får ont i magen om han inte är van vid sån mat.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Upp till toppen
Annons: