Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 434 ggr
Hästbäst
2017-08-06 14:41

Tjuvparning?

Idag märkte vi att hanen var i honornas Hage. Han kan ha varit där alltifrån två timmar timmar till några minuter då vi hade ridit innan och efter att vi gått in i ca en kvart såg vi (från fönstret) att hanen var i honornas Hage. Jag tror dock inte att han hade varit där särskilt länge för de verkade väldigt uppjagade och "chockade". De hade liksom inte börjat lugna ner sig som de brukar göra när man parar de "medvetet" efter en stund. Den ena honan är en renrasig dvärgvädur satinrex, två år och har fått en kull tidigare i år och en förra året. Vi har inte velat para henne fören ev nästa år. Den andra honan är också en renrasig dvärgvärdur satinrex som är 4 månader, vi har tänkt para henne med hanen när hon blivit äldre. Hanen är en renrasig dvärgväur satinrex som är ca 7 månader. Så det kommer inte bli några blandraser ifall det skulle bli ungar men jag hoppas verkligen inte det tog sig något. Så vad tror ni? Jag SÅG aldrig någon lyckad PARNING (alltså när de ramlar av) och honan verkade inte särskilt villig (den älsta då jag såg att han var mest vid henne, innan jag tog bort honom). Ni får även gärna berätta om era "tjuvparnings fall", ifall det lyckades eller inte, ålder och ras☺.

Hästar är våra bästa vänner

Annons:
Upp till toppen
Annons: