Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 492 ggr
typjessica
8/3/17, 11:28 PM

Ras?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Vi tog över vår kanin Snuttan för ca 2 Årsedan. Hon är en pigg, glad och framåt tjej. Jag tror hon är ca 4-5år. De förra ägarna sa att hon är en lejonhuvad vilket jag tycker verket stämma tanke på manen, men så hade vi besök idag där en mena på att hon är en blandras. Vilket vi skiter fullständigt i. Men ser hon inte ut som en lejonhuvad?

Annons:
tiger tok
8/4/17, 8:16 AM
#1

Hon ser ut som en lejonhuvad ja! Men såvida hon inte har stamtavla eller härstamningbevis kanjon lika gärna vara en korsning! Hur mycket väger hon?

Smultrondraken70
8/4/17, 6:01 PM
#2

Vilken underbar pälskling❤️

tixEntry
8/4/17, 6:38 PM
#3

Hon ser ut som en lejonhuvad, ja. Men om ni inte har stamtavla/härstamningsbevis till henne som #1 säger kan det mycket väl vara dvärgvädur, teddy eller något annat i henne.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

tiger tok
8/5/17, 7:14 AM
#4

Btw älskar jag fluffet på kinderna!

typjessica
8/5/17, 10:13 PM
#5

#1 nej, några papper har vi tyvärr inte på henne. Det var en barnfamilj som köpt henne och tröttnat. (Suck på sånna beteenden) ska väga henne i morgon, har faktiskt ingen aning! Hahaha visst är kinderna helt bedårande?! Så kul att hon älskar att bli kammad på kinderna.

typjessica
8/5/17, 10:14 PM
#6

#2 tack! Ja, Hon är vår illa pälskling! #3 då förblir hon ett mysterium 😁

Annons:
Katti
8/5/17, 10:42 PM
#7

Kaninavelsföreningen har valt att kalla en ras för lejonhuvad kanin, precis som man har valt att kalla raser för satin och rex. Men egentligen är ju detta pälsvarianter som är lätta att få på precis vilken kanin som helst. Så din kanin är definitivt i pälsvarianten lejonhuvad. Det säger dock inte något om rasen. Hon är dessutom ovanligt välpälsad, vad man brukar kalla  dubbelmanad, d v s hon har anlag för man från båda sina föräldrar.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

typjessica
8/6/17, 8:11 AM
#8

#7 Vilken bra information! Roligt att läsa! Tack!

Upp till toppen
Annons: