Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 690 ggr
Belgiskajätten
7/22/17, 9:19 PM

Stilla kanin

Hej, jag skriver här igen.. för att jag är onaturligt orolig över min kanin. Grejen är att, han ligger oftast stilla och rör sig inte speciellt mycket på senaste tid, han dricker bra, vad jag kan se så bajsar han bra och bra bajs.. äter "nattavföringen" Håller på att avvänja han, så han får mindre pellets pga att han ska äta mer hö, och brukar vara väldigt varmt här på dagarna, även i skuggan.. kan det vara därflr han är så stilla? Kan även tillägga att han är frigående innekanin, och har mycket plats.. brukar vara ute med han i koppel minst 1h/dag så han får gräva osv, kommer bli mer då jag håller på i göra en Hage ute han kan vara i några timmar. Vill verkligen inte att han ska må dåligt, han brukar ligga på "rygg" ganska ofta, men oftast så är det på sidan eller mage han ligger.. förlåt för konstigt formulerat kanske, skricer ifrån telefonen :)

Annons:
Ljungåsen
7/23/17, 8:56 AM
#1

Min kanin blir också väldigt slö när det är varmt, och om jag inte håller koll på henne så slutar hon att dricka och blir ännu slöare. Det som har hjälpt är att hålla henne så sval det går, med kylklampar inlindade i handdukar, och blöta öron. Vatten får hon i skål, då dricker hon bättre. Ibland ger jag henne vatten direkt i munnen med spruta, om jag tycker hon dricker för dåligt. Hon är frigående inomhus, och när det är som varmast ute så går vi ut tidig morgon eller på kvällen, och inte mitt på dagen.

Upp till toppen
Annons: