Annons:
Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 499 ggr
CamillaS
7/21/17, 12:44 PM

Sele till min holländska bebis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla kille har blivit stor, eller ja iaf för att få på sig sin första sele. ;)
Jag står i valet och kvalet vad det är för sele jag borde köpa. Jag tror att jag har bestämt mig för en H-sele som första sele. Har en bröstsele hemma som jag hade till min Zingo som första sele, men med facit i hand så tycker jag att det var väldigt bökigt att ha som första sele till en bebis.
Sedan kommer min andra fundering, om jag ska slå till på en H-sele från någon privat tillverkare vad ska jag då ta för storlek? Han är som sagt bara en bebis på c:a 3 ½ månad. Om jag skulle köpa en medium, kan kam då spänna in den tillräckligt mycket så han kan ha den, eller måste jag köpa en S för att den ska passa honom?
Det bästa i min tanke hade varit en sele som går att spänna in så pass mycket att den passar honom nu, men att den sen går att spänna ut så mycket att han sen även skulle kunna ha den i vuxen ålder. Vad tror ni, hur går era tankar? :)

Annons:
MOJ
7/21/17, 4:14 PM
#1

Jag har också hollisbebisar på 4 månader. Jag köpte en bröstsele i storlek M. Den funkar för Hugo eftersom att han är lite rundare. 

Mät honom, och så kan du fråga hur långa banden på selen är.

CamillaS
7/22/17, 3:28 PM
#2

Tack för förslaget. Jag tror den jag har är lite för stor för honom, har iuf inte provat heller men tycker att en bröstsele bara är bökig att sätta på när kaninen inte är van vid sele.
Men får prova det du sa och mäta honom och se vad sel tillverkaren och jag kommer fram till. :)

Upp till toppen
Annons: