Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 448 ggr
MOJ
7/16/17, 12:02 PM

Biter på allt. Går det över?

Eftersom att det regnar idag så har mina kaniner varit inne. Dom har varit här förut, och då har det gått bra. Men nu har dom börjat bita på allt. Mattor soffkanter, lister osv. Det går inte att lämna dom ensamma. Nu till frågan, går detta över. Jag tror att valpar har en sådan period när det kliar i tänderna och dom biter på allt. Är det något liknande kanske? Ska prova att spruta citronsaft på soffkanter och sådant, men jag kan inte direkt spruta ner hela mattan.

Annons:
Josefinpersson
7/16/17, 1:50 PM
#1

Har tillgång till grenar osv? Eftersom att deras tänder ständigt växer så måste de gnaga väldigt mycket. Ofta så gnager kaniner även på ställen de inte får, även mina har gnagt en del på fönsterkarmen osv, jag häftade fast tyg och då slutade dem! Själv har jag märkt att väldigt unga kaniner vill testa bita på mycket mer än när de blir äldre, även på kläder osv.. I know the struggle haha, men på stolsben och liknande kan du sätta en toapappersrulle för att skydda :)

hellah
7/16/17, 5:44 PM
#2

Håller med #1. En extra förklaring  kan vara att de längtar ut till sitt bo/ sitt revir, Mina kaniner gnagde runt balkongdörren, för de tyckte den skulle vara öppen jämt.

MOJ
7/16/17, 5:58 PM
#3

#1 Nej just idag hade dom inte några grenar. Kanske var därför. Får ta med några grenar in nästa gång (:

Upp till toppen
Annons: