Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 818 ggr
[EM L]
2017-07-09 15:40

Tips för att underhålla din kanin!

Hejsan!

Ja, jag vet många ägare som vill ha lite tips? på hur man kan underhålla sin kanin.

Och i den här tråden kommer jag lägga upp flera tips? bara idag!

Topplistan är där för att se vilka grejer man tycker funkar bäst för sin kanin.
Om du har tips? du också så finns det en mall här nedan på vad du ska skriva om ditt tips?. Sedan så skriver du in den i topplistan!

Mallen:

Material:

Så här gör du:

**Bild: (Om du har en bild på grejen så skicka gärna in den!)
**Hoppas att ni kommer att gilla tråden=)

Annons:
[EM L]
2017-07-09 15:45
#1

Hö/Salladsboll:

Material: Höboll av galler, hö, bladgrönt som spenat, rucola, persilja,vitkål. Även morot eller äpple kan tas med.

Så här gör du: Lägg i en näve med hö i gallerbollen, sedan så sköljer du en näve med bladgrönt. Lägger i det i bollen så det blir lite svårt att komma åt.

Klart!

Bild: (Ingen bild)

Denna underhållsgrejen uppskattade Mira verkligen. Både hö och bladgrönt ger en god syn på livet för en kanin.

[EM L]
2017-07-09 15:53
#2

Kartonghus med Hö:

Material: Ett kartonghus(Inga färger på den! Eller tryck!), Hö, Torkade örter, sax, toarullar, kartongbitar.

Så här gör du: Gör ett hål i det  som ska bli kartonghuset. Gör inte det för stort för det förstör mysighetskänslan och gömman. Ha i Hö i huset. Typ tre fjärdedelar av höjden på huset.  Ha gärna tidningspapper eller nån handduk för att kaninen kan kissa i huset och huset förstörs. Lägg i lite torkade örter och blanda det med Höet. Sedan så kan du ha i toarullar och kartongbitar. Sedan stänger du locket och ställer den på en bra plats i ett rum.

Klart!

Bild: (Ingen bild)

Mira uppskattade huset väldigt mycket och var där väldigt länge och åt hö=)

MOJ
2017-07-09 21:41
#3

Hemmagjord aktiveringsboll

Material: Toalettrulle, pellets, sax

Så här gör du: Ta en toarulle utan papper, och vik ändarna åt olika hål. Klipp hål och lägg i pellets.

Bild: Bifogar bild

Mina kaniner tyckte att det var kul, eller kanske mest gott med pellets (;. Dom håller sig sysselsatta ett tag, och får jobba lite för maten.

iFokus
2017-07-09 21:41
#4

MOJ har lagt till följande förslag:

  • Hemmagjord aktiveringsboll
Hästbäst
2017-07-10 10:03
#5

Höboll Material: Hö, ev natursnöre/hampsnöre Så här gör du: Ta hö och försök göra en lång hötråd genom att tvinna höet samtidigt som du tar in mer. När den har blivit ung 30 cm (kan ha andra längder beroende på hur stor man vill ha) så rullar man ihop den till en boll ganska hårt och i slutet får man fästa änden lite i/under höet så den inte rullar upp. Om man vill kan man även knyta natursnöret runt bollen så den håller bättre. Bild: kanske kan bifoga sen Mina kaniner tycker om att leka och äta på bollen. Den skräpar inte heller ner så mycket.

Hästar är våra bästa vänner

iFokus
2017-07-10 10:05
#6

Hästbäst har lagt till följande förslag:

  • Höboll
Annons:
Fridaaaa
2017-07-10 14:23
#7

#1 Kål ska man dock vara försiktig med

Rekommenderar inte höboll! Detär stor risk att de fastnar. Så slopa helst dem :) Menar nu höbollar i galler :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[EM L]
2017-07-10 16:51
#8

#7 Ja, kål ska man vara försiktig med.

Att kaniner har fastnat i höbollarna har jag aldrig hört.

Fridaaaa
2017-07-10 18:06
#9

#8 Många som gjort.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: