Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 818 ggr
Lakritsstjärna
7/3/17, 9:03 PM

Plötligt dålig motorik

Tror min hermelin inte når så bra. Han har magrat en del. Så verkar han ha lite problem med motoriken. När de andra kaninerna kommer så ramlar han omkull och i stället för att ställa sig upp så ligger han kvar. Han hoppar långsamt. Jag har fått ta han åt sidan bär han ska äta för att annars får han ingen mat han blir undan skffad. Han hoppar ganska långsamt och är unte lika pigg och aktiv som de andra och trillar lätt. Vet någon vad det kan bero på? Ska kolla med veterinären tänkte om någon har liknande erfarenhet.

Annons:
[Wijnja]
7/3/17, 9:19 PM
#1

Hjärnblödning eller stroke

Lakritsstjärna
7/3/17, 9:24 PM
#2

Kan kaniner få det ?

[Wijnja]
7/3/17, 9:47 PM
#3

Ja alla djur kan få det

[Wijnja]
7/3/17, 9:47 PM
#4

Går inte bota oftast blir det avlivning

[Wijnja]
7/3/17, 9:48 PM
#5

Hade ett marsvin hon hade samma symtom det blev avlivning

CamillaS
7/3/17, 10:15 PM
#6

Skulle säga veterinär på en gång. Det där låter inte alls bra! Det kan vara vad som helst. Det är bättre att en veterinär får säga vad det är än att vi sitter och gissar.

Annons:
Lakritsstjärna
7/4/17, 4:51 PM
#7

Jag har äntligen fått tid hos veterinär i morgon. Inte lätt i Stockholm under semester tider bara telefon kön var 45 min. Imorgon så får jag nog veta. När jah googlat runt på hans symptom så ser det tyvärr inte så ljust ut. Han ramlar om kring som om han vore full men han äter som han ska tycker jag så det kanske finns lite hopp.

Tussaan
7/4/17, 7:15 PM
#8

Kanske låter långsökt, men det finns ingen chans att han kan ha blivit fästingbiten eller nåt sånt? Dom kan ju bära på en massa konstigheter :/

Lakritsstjärna
7/4/17, 7:55 PM
#9

Han är ju ute kanin och vi bor vid Mälaren precis vid vattnet så den chansen finns ju.

Tussaan
7/4/17, 9:04 PM
#10

Kolla om han kanske lyckats dra på sig någon då eller om det finns spår av att han kanske har haft fästing. Brukar ju lämna en liten svullnad, ibland ett sår efteråt. Hoppas verkligen att han kryar på sig !

Lakritsstjärna
7/5/17, 6:44 PM
#11

Nu har jag varit his veterinären. Han är en liten hermelin och har antagligen blivit ut mobbad då han fick flytta ihop med 3 honor för 3 veckor sedan. Han har inte fått gå in och äta. Han har blivit väldigt smal men så fort han får sitta själv med mat så äter han men när de andra är med så går han undan när maten kommer. Han kunde till och med äta på britsen hos veterinären. Han har helt enkelt blivit så svag att han inte orkar röra sig ordentligt. Han ska få sitta i egen bur nu och äta upp sig och få critical care för magen så den inte ska börja krångla nu när han kan äta.veterinären tyckte att jag skulle skaffa en lika liten kompis till han om han blir ensam. Mina andra kaniner är ganska stora dvärg vädurar.

Tussaan
7/5/17, 9:18 PM
#12

Vilken tur att det inte var något annat sjukligt då! Då finns det hopp än. Hoppas att han äter upp sig nu ordentligt och slipper eländet snart. Styrkekramar till lillen!

Upp till toppen
Annons: