Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 659 ggr
Ninni.
2017-07-02 18:33

Diare

Hej! Idag när vi tog ut kaninerna på sängen för att dom skulle få skutta lite började min kanin Leia rida på min andra kanin, Elliot. Hon bet även fast i hans päls och när hon hoppade av drog hon med sig en tuss. Han har en väldigt liten kal fläck men det är nog ingen fara. Men när hon red på honom (antar jag att han) blev han rädd så han bajsade diare som hamnade både på lakanet och fastnade på pälsen. Jag har försökt ringa till olika veterinärer för råd men ingen svarar. Vi är nu på vårt landställe och Elliot har haft lite dålig aptit och bajsat "fuktiga" pluttar med konstiga former, vissa större och andra mindre än vad dom borde vara. Jag har självklart varit orolig men tänkt att det går över när stressen från resan och det nya stället lagt sig. Men hur skulle ni gjort? Ringt in akut till veterinär eller vänta och se? Han sitter nu i en egen bur med endast hö och vatten men finns det något annat man kan göra? Kan han få sitta med Leia eller måste han vara själv? Vi har ingen extra bur så då får Leia sova i transporten och vara ute fritt så mycket som möjligt. Ja, jag behöver idéer och hjälp. Tack på förhand.

Annons:
vendelay
2017-07-03 21:57
#1

Vissa försäkringsföretag har veterinärer dygnet runt tror jag, typ Agria. Om du är kund där kan du ringa in och få rådgivning. Annars är det nog bara att ringa runt och försöka få tag i någon att rådfråga per telefon. Jag kan tyvärr inget om kaniner. Lycka till!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

tiger tok
2017-07-04 07:54
#2

Ring eller åk in till vetrinär, diarré hos kaniner är allvarligt! Vad äter han?

Ninni.
2017-07-04 09:46
#3

Han äter massa hö och dricker. Pellets får han inte just nu. "Diarrén" kom bara en gång så det kan ju inte vara riktig diarré, vad tror ni att det kan vara? Nu ser hans pluttar mycket bättre ut och han äter med mer aptit.

Upp till toppen
Annons: