Beteende, hälsa och skötsel

Kaninerna är rastlösa i burarna

2017-06-18 08:44 #0 av: Whatsupdoc?

Charlie & Coraline är ganska rastlösa i burarna. De springer från sida till sida & jag är rädd att de kanske skadar sig. Några tips på hur jag lugnar ner de?

Anmäl
2017-06-18 08:54 #1 av: Fridaaaa

Aktivera dem mer :) Grenar,  gömma pellets (godis), ha dem mycket i hage tex

Medarbetare: rexkaniner, Support.
Bloggar: Vardagsblogg Kaninblogg Djurblogg
Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-06-18 10:39 #2 av: MOJ

Känner igen mig haha. Mina är ute i hage på 12 kompostgaller 9-22, och springer i sele 2 gånger om dagen. Dom får även springa lösa på tomten under uppsikt. Ändå så blir dom rastlösa i sin hage, och vill komma ut. 

Jag har 2 hus, en tunnel ett hinder och grenar i hagen. Har någon nåt förslag på mer roliga saker?

Anmäl
2017-06-18 10:48 #3 av: tiger tok

Stubbar, stenar, olika underlag, om möblering

"Djur pratar, men bara de som vet hur dem ska lyssna kan höra vad dem säger!!"
Anmäl
2017-06-18 15:41 #4 av: Herveaux

Tycker kaniner om olika aktiveringsleksaker och liknande så dom får jobba och böka lite för att få sina grönsaker? Det kanske kan vara något att prova?

// Harley
Sajtvärd Star Stable iFokus
Medarbetare Hundar iFokus
"Your differences make you important and special"

Anmäl
2017-06-19 08:50 #5 av: Fridaaaa

De behöver även mentalt inte bara motion så att säga, är den mentala aktiveringen som gör en trött och lugnare :)

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-06-21 10:30 #6 av: Whatsupdoc?

Kan tyvärr inte ha de i hage utomhus, jag bor i en lägenhets-komplex med en massa hundar & stökiga barn. Jag har en aktiverings-boll för de båda, sen får jag tyvärr inte beställa grejer på nätet som skulle kunna hjälpa.

Anmäl
2017-06-21 10:31 #7 av: Fridaaaa

#6 Hage inne?
Kaninerna behöver aktiveras mer i alla fall.

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl
2017-06-21 10:55 #8 av: Whatsupdoc?

Har det, men ingen stor en. Och de hatar den. De lyfter upp den utan problem & jag är rädd att de kanske skadar sig när de gör det. Den har 4 hörn så den är inte så stor.

Anmäl
2017-06-21 11:54 #9 av: Maria-Gerbiler

Har du kikat i hundhörnan i djuraffärerna? Kan tänka mig att många av hund-aktiverings-prylarna passar för kaniner, något liknande som dessa kanske: http://www.nina-ottosson.com/products/level-1-easy-beginners/  

Anmäl
2017-06-21 11:57 #10 av: Fridaaaa

¨#8 Att de lyfter upp den betyder inte att de hatar den :) 

Kicka gärna in Hjärta

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.