Annons:
Etikettallmänt
Läst 737 ggr
Lady Lollo Bunnyheart
2017-06-10 22:06

Kompis tjuvparar kanin?

Min kompis som har en kaninhona har tydligen parat sin kanin,  med min andra kompis kaninhane, UTAN att fråga henne. Som tur är blev det inget. Men nu är jag jätteorolig att hon ska para sin kanin med hanen jag kommer få hem om två veckor… jag har tillochmed sagt att han kommer att vara kastrerad när jag får honom, då jag är så rädd att hon kmr para honom. Jag kommer också sätta hänglås på hagen runt omkring! Jag är så himla irriterad, ska det behöva vara såhär, skall jag inte kunna lita på henne? Skulle aldrig falla mig in Att ta en kull bara sådär! Vad skall jag göra?😡  PS. Ursäkta för lite rörigt inlägg.

Annons:
Herveaux
2017-06-10 22:21
#1

Hur vet din kompis med kaninhanen att kompisen med kaninhonan parade kaninerna?

Vore tråkigt om er vänskap blir lidande av falska rykten tänker jag.

Hänglås på hagen kanske är bra oavsett, för att försvåra stölder.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lady Lollo Bunnyheart
2017-06-10 22:24
#2

#1 Kompisen med kaninhonan berättade för min kompis med kaninhanen att hon hade parat kaninerna utan att fråga😡

Herveaux
2017-06-10 22:28
#3

#2 …okej…😮Hur gammal är kompisen med kaninhonan?
Hennes föräldrar kanske borde ta ett allvarligt samtal med henne.
Du har inga planer på att kastrera din kommande kanin? Tänker att det löser problemet er emellan iaf…


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Lady Lollo Bunnyheart
2017-06-10 22:42
#4

#2    Hon är 9. Jag, min syster och kompisen med kaninhanen har också märkt att hon inte tar ansvar för kaninhonan, och tycker detta är allvarligt. Vi har fått reda på att hon har glömt att ge henne hö, osv. Vi har många gånger funderat på att ta ett snack med hennes föräldrar, i hopp om att de skall bli medvetna om vad deras 9-åriga dotter egentligen gör med kaninen. Vi vet också att 9-åringen har tagit ut kaninen ur buren med en kratta… Så det är väl egentligen ingen vänskap mellan oss fyra. Vi vill snarare hålla koll på henne och kaninen. Vi vet dock inte hur vi ska framföra detta till tjejens föräldrar. Jag skall kastrera hanen efter sommaren, då han blir 4-5 månader. Jag vet ju att det inte är så stor chans att han blir könsmogen innan dess, men det finns ju alltid en risk att han blir könsmogen innan vi kastrerar honom. Min kompis ska fylla 11, min syster skall fylla 12, och är väldigt mogna när det gäller kaninerna, Jag skall själv fylla 14 i januari nästa år. Vad skall vi göra? Har så dåligt samvete… PS. Förlåt för vääldigt krångligt inlägg, hoppas du orkar svara:(

LookHanna
2017-06-10 22:53
#5

Om jag skulle vara i den situationen så skulle jag berätta för kompisen föräldrar oavsett, eller prata med någon annan vuxen som kan berätta för hennes föräldrar.

  • Stanna upp och känn efter vad du vill, våga ta risker -
    Hörselskadad, kan säga va några gånger
Herveaux
2017-06-10 22:57
#6

#4 Oj, okej. 😕
Det är alltid föräldrarna som har det yttersta och största ansvaret för ett djur när det finns i ett hem med barn, så jag tycker absolut att dom ska få veta vad som händer och sker.

Fast det kanske känns enklare att försöka prata med lilltjejen först och lära henne mer om kaniner och hur man ska ta hand om dom? Tror ni att hon vill lära sig?

Tror du att ni skulle kunna prata med era föräldrar om detta så kanske dom i sin tur kan prata med 9-åringens föräldrar?
Jobbigt att behöva "klaga" på vad någon annans barn gör och inte gör, men man får se till kaninens bästa här. Jättebra att ni är så uppmärksamma! 👍
Vet ni om 9-åringens föräldrar är intresserade av kaninen överhuvudtaget eller är det mest deras dotters intresse?


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
IdunFreja
2017-06-11 08:56
#7

Tack för alla svar! Jag vet att hennes släktingar driver en uppfödning eller något sådant, hon fick kaninen när hon skulle fylla 7… tycker verkligen inte att hon är mogen att ta hand om en kanin. Men som sagt, tack för alla svar, ska prata med hennes föräldrar.👍

[EM L]
2017-06-11 09:15
#8

Sen om hon är villig att lära sig hur man hanterar kaniner så kan ni ha lektioner så att hon lär sig vad som är rätt och vad som är fel.

tixEntry
2017-06-12 10:59
#9

Hur gick det? Har ni pratat med hennes föräldrar ännu? :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: