Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 442 ggr
Alvag
2017-06-08 12:32

Hur lång tid?

Hej. Det är så att jag har bokat en unge (hona) som jag ska köpa. Och har en hane hemma som ska kastreras innan. men nu har det hänt flera saker hemma, inbrott mm som gjort att tiden bara runnit iväg och flera andra privata saker. Den är ca 1,5 v kvar innan jag ska hämta den lilla honan. Och jag har inte hunnit kastrera min hane än! vågar jag ha dom ihop nån/några veckor innan hon blir könsmogen eller ska jag ordna en egen bur tillfälligt? Har inte hunnit bokat tid till Kastrering ännu! Hjälp! Hur hade ni gjort?

Annons:
Namiko
2017-06-08 12:41
#1

Boka tid till kastrering idag och fixa en temporär bur så du kan ha dom separerade tills det gått en månad efter kastreringen. Bor kaninerna inne kan du göra en enkel och billig tillfällig bur/hage av kompostgaller. Jag skulle inte ha dom tillsammans och riskera att honan blir dräktig, det är hennes hälsa det gäller för dräktigheter är inte riskfria.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: