Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 587 ggr
Belgiskajätten
6/6/17, 7:11 PM

gå på golv?

Hejsan!

Jag undrar ifall kaniner kan lära sig att gå på vanligt "halt" golv? Om ni förstår hur jag tänker, jag har kanin utan bur och frigående inomhus.. Såklart kaninsäkrat, för att han ska få gå och röra sig mer än om han skulle sitta i en bur på dagarna.

Men han gillar inte att gå på golvet, så detta gör att han blir nästan lika "instängd" ändå, han är bara i mitt sovrum , och går aldrig på golvet utanför. men det som gör mig fundersam också är att han går på golvet som finns i mitt sovrum, fast det är exakt samma golv som är i resten av lägenheten, och han verkar inte ha några problem med att gå på golvet i just mitt sovrum? Har ni några tips? på hur man kan "vänja" dom att våga gå utanför mattorna till andra rum osv, eller ska jag bara låta han vara och så kommer han gå mer i lägenheten när han känner sig redo?

Annons:
sandraHe
6/7/17, 9:00 AM
#1

Tog en vecka eller två innan min grabb lärde sig att gå på golv. Locka ut din kanin med lite godis och låt honom vara ute korta stunder innan han skuttar tillbaka till tryggheten igen.

Han behöver ju träna upp en ny typ av muskulatur för att inte  frambenen ska fara omkring och det kan ta en liten stund (plus att det såklart är superläskigt :D ).

Som du säger så blir han ju begränsad och förr eller senare kommer han bli tillräckligt uttråkad för att våga sig ut på äventyr.

Upp till toppen
Annons: