Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1763 ggr
Cochon
6/5/17, 2:59 PM

Uppfödarregister, skaf

Hej! Antingen är det jag som har missat något grundläggande eller så är skaf's hemsida helt värdelös… Alltså var f*n hittar man deras uppfödarregister? Förut var det jätte lätt att få tag i, men nu finns det ingenstans… Någon här som vet?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
[RC1393]
6/5/17, 6:53 PM
#1

Finns på listan över saker man kan ladda ned🙂

http://www.skaf.info/ladda-ned.html

Edit: Såg jag var för snabb, läste bara rubriken. Hittar det inte heller, konstigt nog. Tycks mig ha sett det på nya sidan🤔

Ulvelin
6/6/17, 9:32 AM
#2

Sök bara på kaninuppfödare så kommer det upp

Cochon
6/6/17, 3:51 PM
#3

#1 Ja, den blanketten har jag också hittat, hahaha. #2 Länka gärna, för jag hittar inget.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Cochon
6/8/17, 7:58 AM
#4

Putt

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Oliviahack
6/8/17, 11:17 AM
#5

Japp sidan är värdelös.

Annons:
jbe0815
6/8/17, 9:33 PM
#7

Skaf har inget uppfödarregister, Skulle bli en väääääldigt lång lista på uppfödare om dom skulle ha med alla uppfödare i hela sverige, så känns väldigt orealistiskt, iallafall för mig,  att dom ska hålla en uppdaterad lista. 

Dom har en lista med länkar till dom olika länsföreningarna. Dom flesta länsföreningar har i sin tur ett uppfödarregister på lokala uppfödare och vilka raser/färger dom föder upp.

Länk till alla länsföreningar kommer här:

http://www.skaf.info/foumlreningar.html

 Man måste ju tänka på att det faktiskt är personer som brinner för och jobbar ideelt med just sånt här, och man kan inte få allt gratis ;) Jag tycker deras hemsida är jättebra och informativ!

Oliviahack
6/9/17, 11:48 AM
#8

Fast där jag bor finns det inga sidor! Västra götalands, södra älvborgs, alingsås ortens. Så keligt är det ju.

[RC1393]
6/14/17, 7:59 PM
#9

#7 SKAF har ett register, men av någon anledning finns det bara analogt just nu. Det utkommer en gång per år, oftast i maj, till medlemmar och innehåller alla uppfödare som betalat för en annons. På tidigare hemsida fanns den även tillgängligt digitalt. Det är ju en klar försämring att det inte finns på hemsidan längre, då man betalt för en annons och räknat med att få ha den på hemsidan också.

Upp till toppen
Annons: