Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 529 ggr
rabbits4life
6/4/17, 6:46 PM

Hur ska jag tämja Turbo?

Hej! Nu kommer folk att döma mig för att jag har två han kaniner i samma bur, Men dem två har alltid funkat ihop. Båda mina kaniner blev kastrerade för ett tag sedan, Mina kaniner heter då Attix och Turbo och Attix har alltid varit lite tamare en Turbo sedan vi fick dem. 

Turbo vill aldrig bli klappad,buren, Eller bli gosad med. Båda kaninerna bor då ute och det blir lite svårt att ta in honom och vara med honom. Om han rymmer kan det ta lite mer en än timme att fånga in honom igen. 

Snälla någon, Jag behöver tips? till vad jag kan göra. Jag har provat väldigt mycket osv.. Jag har kollat på youtube och så hur man kan tämja sin kanin osv.. Någon som har ett bra tips? som har funkat bra för er som kan dela med sig? Tack för hjälpen! 🙂

Annons:
Emmai
6/4/17, 7:30 PM
#1

Min ena kanin var också väldigt rädd förut. Jag bara var med han mer och mer, och jag vann hans förtroende mer och mer. Men allt sker på hans villkor, vill han inte bli fångad så springer han. Vill han inte kela så går han därifrån. Men vill han kela så stannar han kvar där med huvudet tryckt mot backen. Planen för mig nu i sommar är att socialträna honom. Jag läste hur man kunde göra på kaninmagazinet, tror jag… och tänkte testa de. De har blivit stor skillnad sen första gången han var här. Nu kommer han fram när man bjuder på gräs och ibland vill han bara gosa riktigt länge. "Rädslan" är fortfarande kvar, men de kommer säkert alltid finnas kvar då jag tror de är lite av hans personlighet - Den fantastiska individ han är!

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

rabbits4life
6/4/17, 9:46 PM
#2

#1 Tack för att du tog din tid och faktiskt ville hjälpa mig. Jag ska testa och se om han kan bli lite tamare i alla fall 🙂

Upp till toppen
Annons: