Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 500 ggr
Josefinpersson
2017-06-03 23:26

Knölar!! :/

Hej! Jag upptäckte nyss en liten knöl på min ena kanins nos, den är hård men har päls osv på sig, tänker att hon kan ha stuckit sig på ett höstrå eftersom att hon sticker in sin nos i höhäcken hela tiden. Men sen upptäckte jag en pytteliten "knöl" vid hennes näsborre, och även en på min andra kanins näsborre! Ska ringa veterinären imorgon men undrar verkligen om någon har erfarenhet och om jag behöver vara väldigt orolig.. Ifall det kan vara mygg eller fästingar, eller om det faktiskt kan vara en tumör.. Den lilla "knölen" vid näsborren som dom båda har, är jag rädd ska svullna så de får svårt att andas.. Men vet som sagt inte :/

Annons:
CamillaS
2017-06-04 12:05
#1

Kanske du kan ta en bild på dom så är det lättare att se hur det ser ut?

Emmai
2017-06-04 19:43
#2

Min kanin hade en "knöl" på ena kinden förut. De var en svart prick på "knölen" som jag tog bort. Knölen växte efter de svarta jag tog bort. Jag blev väldigt orolig, men dagarna gick och den blev mindre och mindre. Tillslut var den helt borta. Och nu är de inget alls kvar :D De var förmodligen en fästing som hade satt sig där. vet dock inte hur din ser ut, så är ju inte sagt att de är samma som min.

Mvh,
Emma
ʕ•ᴥ•ʔ

Upp till toppen
Annons: