Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 475 ggr
Cochon
2017-06-03 03:26

Trix - kommandon

Hej! Jag har nyligen börjat klickerträna mina tre kaniner. Dem tycker det är super kul och jag likaså. Har dock kommit till en punkt där jag nog behöver ta ett beslut väldigt snart. Ska jag sätta kommando på rörelsen eller ska jag bära mig åt på annat vis? Någon här inne som har koll på hur pass god ordförståelse kaniner har? Tänker att alternativet vore ju att göra små "skyltar" med kommandon eller handtecken så att det blir en mer visuell kommunikation. Självklart kan jag testa mig fram, men alltid intressant att höra andras erfarenheter.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
MOJ
2017-06-03 09:08
#1

Jag brukar klappa på mitt ben samtidigt som jag säger kom här, vid inkallning. Det funkar bra. Jag har testat att bara säga kom här, men då förstår dom inte så jag tror att ett tydligt tecken med händer är enklast. Så är det iaf för mig (:

Cochon
2017-06-04 18:17
#2

Har testat handtecken idag, säger dock ordet samtidigt. Det verkar funka kanon. Trixen fastnar och han kan skilja på stå och snurra runt ett varv. :D men känner mig tämligen säker på att han inte lyssnar på orden, hahha.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: