Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 755 ggr
MOJ
6/2/17, 10:39 PM

Hur mycket pellets (igen hehe)

Jag vet att jag har skrivit ett liknande inlägg förut, men jag känner mig osäker så frågar igen (:

Mina två kaniner på lite mer än 1 kg får lite  mer än två matskedar var per dag.  Är det för lite, eftersom att dom är snart 3 månader och växer mycket. Jag funderar på att börja ge 1dl tillsammans.  Vad tycker ni? (:

Annons:
MOJ
6/2/17, 10:43 PM
#1

Jag brukar oftast använda pelletts som typ godis. Alltså att jag tar ut så mycket dom ska ha och ger lite då och då under dagen. Är det bra eller dåligt. Ska jag ge mer då eftersom att dom rör på sig och springer tex när vi övar inkallning.

Katti
6/2/17, 10:44 PM
#2

De dör definitivt inte av för lite pellets, men jag skulle säga att du kan ge lite mer nu när de växer. Mina dvärgvädurar ger jag 1/2 dl om dagen tills de är 5-6 månader, d v s under den snabbaste tillväxtperioden. Sedan minskar jag eller slutar helt med pellets (de får inget under sommarhalvåret när de får mycket grönt).

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[AnimeV4]
6/2/17, 10:44 PM
#3

Det bästa du kan göra är att kolla hullet. Det gör du genom att lägga en hand mot revbenen. Kan du känna dem utan att behöva trycka? Behöver du trycka lite? Syns revben och ryggrad tydligt?

MOJ
6/2/17, 11:19 PM
#4

#3 Okej tack. Menar du att man inte ska känna revbenen lätt eller att man ska det? (:

Katti
6/2/17, 11:29 PM
#5

En kanin på tre månader kan knappast vara överviktig redan. Det rådet passar bäst för vuxna kaniner.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[AnimeV4]
6/3/17, 12:01 AM
#6

#5 Jag såg inte din kommentar förrän jag skickat min och blev efter det uppmärksam på att de var växande, så du har rätt🙂

#4 Så inför framtiden..😃Man ska kunna känna revbenen lätt men de och ryggrad ska inte synas för tydligt.

Annons:
Fridaaaa
6/3/17, 1:21 PM
#7

Gå efter hullet :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: