Annons:
Etikettallmänt
Läst 785 ggr
Johanna.04
6/1/17, 9:03 PM

Övertala min föräldrar om hur jag ska skaffa kanin

Hej jag är en 13 årig tjej som är inne på min 4 hamster. Mina kompisar har många kaniner och jag blir väldigt avensjuk så jag vill också ha en. Det finns en djuraffär i stan som har kaniner som jag för det första ska betala själv . Jag ha även sagt till min mamma och pappa att jag ska bygga en egen utomhus kanin bur med min allra bästa kompis som ska hjälpa mig. Jag har försökt övertala dom länge men dom säger att jag får skada en själv när jag blir vuxen. Så jag behöver hjälp vad ska jag gör som får mina föräldrar att ändra sig.

Annons:
Fridaaaa
6/1/17, 9:07 PM
#1

Rekommenderar inte att köpa kaniner från djuraffärer, utan från uppfödare

Men, eftersom du är under 18 år, så har dina föräldrar ansvaret. Och säger dem nej så är det ju ett nej. och inte alla som får ha 4 hamstrar.
Tycker du ska vara glad och tacksam att du får ha det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MOJ
6/1/17, 9:27 PM
#2

Om du lyckas övertala dom, tycker jag verkligen inte att du ska köpa från djuraffär. Läs på väldigt mycket om kaniner och berätta tex. Visa att du verkligen bryr dig, och kommer bry dig om den.  Lycka till (:

Linjen
6/1/17, 9:49 PM
#3

Jag håller med #2. Läs på om kaniner, vad de behöver, hur de ska bo, hur man aktiverar dem osv. Berätta för dina föräldrar hur du skulle lösa det om ni ska resa bort osv. Har de sagt varför du inte får skaffa en kanin? Om du vet varför är det ju lättare att kunna argumentera för varför du ska få ha en kanin. Men jag skulle akta mig för att tjata om jag var du för det kan få motsatt effekt.

Rosemores Dvärgteddy
6/2/17, 8:13 AM
#4

Har du kikat in www.kaninmagazinet.se Där står allt om kaniner och lite till 😊 Hos en del uppfödare kan man hyra kanin över sommaren (eller längre) Kanske något att föreslå för föräldrarna? Mvh Charlotte

Upp till toppen
Annons: