Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 747 ggr
[EM L]
5/28/17, 3:00 PM

Kaninens mat och godis.

Hejsan!

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi kan diskutera om kaninens mat och godis.
Ja, allt som kaniner kan äta. Vad som går att äta men som är onyttigt och tips? på hur man kan servera maten.

Recept och tips? på hur man gör eget kaningodis är också välkommet.

Fråga: Vad anser du om kaningodiset i affärerna?

Annons:
[EM L]
5/28/17, 3:05 PM
#1

Själv så tycker jag det beror på.

Om det är godis som drops, kräckers och andra liknande så tycker jag det är helt fel. ONYTTIGT!

Om det är örter, torkade morötter och äpple och liknande så är det OK.

Fast det är bättre att göra egen godis=) Då vet man vad som finns i exakt.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Just nu så torkas det äpple och morot. Även kaninmusli=) Kaninmuslin består av:

5 tsk havregryn, ett knäckebröd, en bit morot, två bitar äpple och vatten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Håller även på att avänja henne att få pellets på morgonen. Alltså så ska hon bara få pellets på kvällen.

Fridaaaa
5/28/17, 6:01 PM
#2

Nästinpå allt borde inte få säljas enligt mig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MOJ
5/28/17, 7:49 PM
#3

Det är väldigt konstigt att djuraffärerna inte kan/inte bryr sig om vad som är bra för kaniner. 

Var inne på en djuraffär härom dagen. Jag väntade på min mamma, så jag gick in och kollade på djuren. Dom hade två kaniner där. Dom hade ingen sitthylla eller hus att gömma sig i. Hoppas verkligen att det bara var tillfälligt,för det är ju extra viktigt att dom kan gömma sig i en sån stressig miljö. Där barn skriker och sticker in fingrar för att klappa tex. Då hade dom ingenstans att gömma sig. 

Dom hade också alldeles för mycket pellets, saltsten och godis med typ honung . ):

Detta kanske inte direkt passade in på frågan, men ville ändå skriva hehe

tixEntry
5/29/17, 8:50 AM
#4

#3 Jag tycker du ska gå dit igen. Om kaninerna fortfarande har det lika dåligt måste du säga till dem, eller be din mamma göra det. Om de inte har ett gömställe eller sitthylla är det olagligt.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: