Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 706 ggr
kem11llu
2017-05-18 10:02

Säkra balkong

Hej! Jag har tänkt att kaninsäkra balkongen i helgen så att vår kanin kan skutta där ute nu när det börjar bli varmt om han vill (han går lös i hela lägenheten). Vi har en stor balkong men enbart sol på tidig morgon så vi använder den själva ganska sällan. Golvet är av trä men balkongräcket är galler med 10-15 cm avstånd. Räcker det med att klä räcket med tät hönsnät eller finns det risk att han kan komma på tanken att klättra över det och trilla ner? Ska man sätta blomlådor eller hänga på träskivor som hyllplan längst upp? Hur har ni andra gjort som låter era kaniner vara på balkongen?

Annons:
Kex!
2017-05-18 15:04
#1

Jag hade nog sattit ett lock över det också med tanke på att kaninen kan hoppa! t.ex ett i hönsnät

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

kem11llu
2017-05-19 00:31
#2

Ja, får nog hänga något över hela räcket för att vara på säkra sidan. Bara han inte då tänker hoppa upp där… Min förra kanin klättrade alltid över nät, så är lite fundersam. Bor på fjärde våningen, så han borde ju ändå se att det inte finns något på andra sidan.

tixEntry
2017-05-19 10:27
#3

Jag tänker att om du sätter plankor eller något längst upp på gallret kan han ju inte få fäste där och därför inte klättra över.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

hellah
2017-05-19 15:37
#4

Ja, risken är ju att den klättrar på nätet. Mina 4 kaniner har aldrig hoppat över, och jag har aldrig sett dem försöka, Har träväggar på balkongen, och enbräda över glipan ner till grannen (så det inte ramlar ner bajspluttar mm). Han kommer att gnaga på trägolvet.

Däremot rymde en av dem som var på "semester" i en spilta med mer än 1 m höga väggar. Troligen för hon ville komma hem……

Upp till toppen
Annons: