Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 831 ggr
Kanin vännen
2017-05-14 07:39

Blod på bur vägen!!!!!

Hej, min kanin är en hane vi har honom ute nu, igår ramla han ner från övervåningen på ett trappsteg och typ gled ner dom två sista trappstegen han vände på sig och börja hoppa runt som vanligt och då såg jag på burvägen bredvid en blodfläck väldigt liten dock sen leta jag på honom om han hade något sår på ryggen, tassar eller huvud när jag inte upptäckte något så tänkte jag kanske bara var nåt litet sår och i dag i luset såg jag att mycket mer blod hade runnit från den lilla blodfläcken till halm nedan för ( halmet var blodigt ) men han är som vanligt äter, dricker, bajsar och leker (han tog med halm ner först o landa på det och gräs. Jag vet inte riktigt hur jag ska kolla på magen utan att skada ifall det är där som blodet kommer ifrån. Ska man ringa veterinär, avvakta??? Förlåt för långt inlägg men jag är tacksam för svar!

Annons:
nickiee
2017-05-14 08:04
#1

kolla munnen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Kanin vännen
2017-05-14 08:08
#2

Hur gör man det? @nickiee

nickiee
2017-05-14 08:12
#3

en får hålla i kaninen å en försöker öppna munnen . å hittar du inte stället det kommer blod på å du ser mer i spånet så får du ringa en veterinär men skadar ju inte å ringa en ändå

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

tiger tok
2017-05-14 11:19
#4

Kolla klorna!

tixEntry
2017-05-14 20:18
#5

Undersök honom noga, leta under pälsen på magen och halsen, vid nosen, munnen och på insidan av benen efter sår. Om du inte hittar något och han beter sig precis som vanligt borde det inte vara någon fara, men du kan ändå ringa till en veterinär och fråga om hjälp.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Meja H
2017-05-15 20:38
#6

Hur har det gått? :D

Annons:
Kanin vännen
2017-05-18 17:49
#7

Tack för alla svar, jag har inte hittat var blodet kommer ifrån men det har inte kommit mer blod.

tixEntry
2017-05-19 08:38
#8

#7 Bara allt verkar normals är det inget att oroa sig för.

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

Upp till toppen
Annons: