Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 1451 ggr
Mill4
2017-05-13 17:31

Mjölmaskar till kanin?!

Hej! var och hämtade en kanin idag. När vi skulle packa ihop hans grejer så tog hon fram en burk med mjölmaskar som han brukar äta av tydligen….  Kände inte att jag ville ta den diskussionen där och då haha. Hon har köpt kaninen från uppfödare som då sagt att hon ska ge mjölmaskar, även att saltsten/mineralstenar är bra att ha då det är bra för tänderna (vilket hon själv hade tyckt låtit konstigt). Kan någon förklara varför en uppfödare säger att man ska ge kaninen mjölmaskar! Jag har då aldrig hört något sådant men känner att det är skumt att en uppfödare tar den infon från tomma intet….så har jag missat något???

Annons:
Fridaaaa
2017-05-13 17:36
#1

Nej kaniner ska absolut inte äta det! 
Kasta. Och även saltsten och mineralsten = kasta (hjälper dessutom inte för tänderna)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mill4
2017-05-13 18:03
#2

Så skuuuumt när hon tog fram mjölmaskarna, vart helt förvirrad haha! Så vad bra, jag har inte missat något :P

Tjeja
2017-05-13 21:04
#3

Undrar vad den uppfödaren hade fått den idén om mjölmaskar ifrån i sin tur….🤔

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

HalmbyDjurgård
2017-05-16 01:45
#4

Hon kanske föder upp något annat djurslag som äter mjölmask och fick en hjärnknäpp och gav fel info. Hahaha! Bara en teori.. ;D

Katti
2017-05-16 07:25
#5

Det var garanterat ingen uppfödare i bemärkelsen en dedikerad människa med stor kunskap om arten och Avel. Det var bara en människa som valt att föda upp kaniner. Förhoppningsvis inte så många 😉.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Mill4
2017-06-08 19:00
#6

Mmm.. Tuss (Tussilago döpte vi honom till <3) får iallafall inga äckliga mjölmaskar längr,  men som sagt hoppas verkligen att denna "uppfödare" inte är jätte aktiv inom detta…

Annons:
Upp till toppen
Annons: