Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 595 ggr
sossos
2017-05-13 12:15

Lämnar blindtarmsavföring

Igår märkte jag att Frida lämnat sin blindtarnmsavföring, det var faktiskt ganska mycket, inte bara några enstaka alltså. Men jag tänkte väl inte så mycket på det utan tänkte att hon ätit mycket maskrosblad som då var godare. Jag beslutade mig för att inte ge någon pellets utan gav bara nytt hö och vatten. Idag när jag kom ut såg jag en aningen mörka pluttar i lådan men var ändå glad att hon bajsat, sen ser jag dock ännu mer blindtarnmsavföring. Inte lika mycket då men fortfarande lite. Kanske inbillade jag mig men jag tänkte att hon ätit lite mindre hö än vanligt, dock hade jag lagt in på flera ställen så hon kan ha ätit ordentligt ändå. Jag har nu tagit in henne på mitt rum, städade ur toalådan, för att se om hon bajsar ordentligt, och tog me den till rummet och öppnade fönstret. Frida skuttade glatt runt, knaprade lite hö och skuttade iväg igen. Jag tänkte att nu var allt bra men just då släpper hon ännu en druvklase med blindtarmsavföring. Frida är precis som vanligt annars, rullar i skrivande stund runt och njuter på filten på golvet, framtänderna är fina och magen är inte spänd. Rumpan är ren och fin. Kan vara så att hon äter mindre hö och bajsar mindre, men kan lika gärna vara jag som inbillar mig. Vet inte om det har någon betyselse men vårat grova fina hö tog slut och vi fick snabbköpa lite tunnare för ett par vecor sedan, nu köpte vi nytt hö (ganska mjukt och inte så grovt som de vi köpt innan från samla ställe) och jag erbjuder för tillfället både det tunna och det mjuka. Frida har också börjat vänjas in med mer färsk föda, mest gräs och maskrosblad (vet inte om mamma gett för mycket maskrosblad). Är riktigt orolig nu, är det veterinär som gäller? Eller ska jag avvakta? Något annat jag kan göra? (Ledsen för långt inlägg)

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Annons:
sossos
2017-05-13 14:35
#1

Frida har kissat och bajsat kanske en näve pluttar, hon äter hö och dricker, men lämnar fortfarande blindtarmsavföringen :/

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

Kanin vännen
2017-05-14 07:20
#3

Det ger svaret på din fråga

Upp till toppen
Annons: