Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 570 ggr
Lindizzzz
2017-05-11 11:11

Vilket är bäst?

Hej, har tidigare skrivit om vår Gotlandskanin på 2 år som vi ej kan ha kvar pga att min son fått allergi. Verkar inte vara helt lätt att hitta ett lämpligt hem till henne men nu har jag ev en som kan vara intresserad. Nu är min fråga bara vilket som ni tror är bäst för kaninen - att vara utekanin (utan kompis) året om eller att flytta till en ny familj som bor i lägenhet (och därmed bli innekanin året om)? Som det är nu har vi haft henne inne på vintern och ute på sommaren. Hon älskar att vara ute men känner att hon kanske blir ensam på vintern när man själv inte är ute lite mycket? Det optimala hade varit att hitta ett hem där hon kunde vara ute året runt med andra kaminer i närheten men verkar svårt….

Annons:
MOJ
2017-05-11 17:37
#1

Svår fråga. Skulle den få springa fritt i lägenheten eller sitta i en bur när ägarna inte är där?

Annalisa00
2017-05-11 19:48
#2

Sålänge kaninen inte blir sittande i en trång bur spelar det ingen roll tkr jag. Gotlandskaniner är tåliga utekaniner men dom går fint att ha inne också . En stimulerande miljö är det viktiga.

Upp till toppen
Annons: