Annons:
Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 490 ggr
n3mo
2017-05-07 17:59

Spelar rasen roll?

Hej.

Undrar om rasen spelar någon roll vid sammansättning av två kaniner? Vet att kön gör det, men undrar om det samma gäller olika raser? Är det till exempel bra om kaninerna är ungefär lika stora, eller kan man introducera en stor och en liten för varandra?

Tack på förhand 🙂

Annons:
sossos
2017-05-07 20:56
#1

Olika från kanin till kanin. Ibland funkar t.ex. fransk vädur med dvärgvädur ihop eller liknande. Har dock märkt att min förra kanin blev lite smårädd för hans burkompis i början när de sattes ihop, hon var ganska mycket större. Själv ser jag helst att det inte är för stor skillnad, av flera anledningar, t.ex. är det svårt att dela upp pelletsen (om de får pellets) i fall en ska ha mer.

Men testa kan du alltid!

Pets are not our whole life,
but they make our life whole

emmafemma05
2017-05-07 21:01
#2

Spelar absolut roll. Helst ska de vara jämnstora. Så då spelar ju rasen roll och storleken roll. Om du sätter ihop två kaniner som har stor storleks skillnad kan den lilla bli rädd. Men det är ju olika från kanin till kanin :)

n3mo
2017-05-08 12:20
#3

Okej tack! Men om man sätter samman en lejonhuvad och en dvärgvädur ska det inte spela så stor roll då de är ganska jämnstora?

Semlan100
2017-05-08 16:39
#4

Min teddyvädur var helt cool å brydde sig inte ett knyst om den andra hon bara satt och åt men då var ju den andra kaninen lite mindre och mer rädd vet ej om hon kände av det eller nått men hon var iaf jätte lugn men det behöver ju inte betyda på att rasen är så är ju olika från olika individer

Upp till toppen
Annons: