Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1073 ggr
Lindizzzz
5/2/17, 8:51 AM

Älskade Molly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, det är med stor sorg i hjärtat vi behöver söka ett nytt hem till Molly pga allergi. Molly är en jättefin 2-årig Gotlandskanin som bott inne vintertid och ute sommartid. Tyvärr har min son blivit allergisk vilket gör att vi ej kan ha henne kvar inne. Söker därför ett nytt hem med mycket tid och kärlek. Hör av er och berätta lite om er själva om ni tror att ni skulle kunna ge Molly detta.

Annons:
Lindizzzz
5/2/17, 8:55 AM
#1

Glömde skriva att hon finns i norra Stockholm.

Lindizzzz
5/2/17, 8:55 AM
#2

Glömde skriva att hon finns i norra Stockholm.

tiger tok
5/2/17, 12:24 PM
#3

Har hon stamtavla? Har hon haft kull?

Lindizzzz
5/3/17, 6:04 PM
#4

Förlåt, missade att du svarat tiger tok. Hon har stamtavla och ej haft någon kull

Lindizzzz
5/3/17, 6:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är stamtavlan tiger tok

tiger tok
5/3/17, 9:57 PM
#6

Spännande! Dock synd att hon är rex..

Annons:
Lindizzzz
5/4/17, 6:36 AM
#7

Varför är det synd? (kan inte så mycket om raser etc)

tiger tok
5/4/17, 10:17 AM
#8

Sorry för dålig förklaring, rex är jättefint, men rexpäls klarar inte kyla lika bra som vanlig päls, och vi har våra kaniner ute året om, och man vill ju inte att du ska frysa, även om hon självklart får ett hus med halm!

Lindizzzz
5/4/17, 5:10 PM
#9

Jaha, då är jag med 🙂. Vad trist att det är så… hade ev tänkt ha henne ute året om här hemma om vi inte hittar ett bra nytt hem till henne men då kanske inte det funkar heller då 😕 Anledningen till att jag inte vill ha henne ute året om här är att hon blir så ensam..

Lindizzzz
5/4/17, 6:03 PM
#10

Ja då funkar det inte för dig antar jag? 😕

tiger tok
5/4/17, 7:35 PM
#11

Jo det funkar att ha rexar ute året om också, bara det att jag inte har någon kunskap om det. Men om man ser till att de har rikligt med halm och ett upphöjt hus, och alltid hö att äta tror jag det skall gå bra, om inte annat kanske man kan ha en sådan där liten värmelampa för tamfåglar/ödlor i huset? Det hade min kompis som hade en gammal dvv med dålig päls :) Så om inte jag kan ta henne kan ni säkert ha henne så hemma hos er! Hur är hon i temperamentet? 😊

tiger tok
5/4/17, 7:57 PM
#12

Fast iof, min vän hade sina rexar ute året om utan värme lampa och det funkade bra, och vid efter tanke vet jag flera som har rexar ute som vanliga kaniner, så det är kanske inget problem! Hon är jättefin! Vet dock inte om jag kan ta henne.. Kan även ha blandat ihop rexpäls med satinpäls;)

Lindizzzz
5/4/17, 8:49 PM
#13

Ok, du verkar betydligt mer kunnig än mig iaf. Hon är verkligen superfin och jättekelig om hon får ligga bredvid på golvet och bli klappad. Däremot gillar hon inte att bli buren eller att få klorna klippta. Tror tyvärr att det är vi som tränat det för lite så går säkert att vänja henne vid det om man lägger ner lite tid och har vana. Annars är hon en jätteglad tjej som rusar snabbt som vinden och tar stora glädjeskutt.

Annons:
tiger tok
5/4/17, 9:18 PM
#14

Vad mysigt! Kommer hon fram mot en när hon ser att man är påväg?

Fridaaaa
5/4/17, 9:23 PM
#15

Rexpälsade kräver inte annorlunda än andra pälstyper ute på vintern.

Visste inte att gotlandskanin ens fanns som rexpälsade?
Men det där ser ut som ett härstamingsbevis och inte stamtavla

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lindizzzz
5/4/17, 9:58 PM
#16

Ja hon kommer alltid fram när man kommer i närheten. Och är hon på övre plan och vi vaknar på nedre plan på morgonen så börjar hon fara runt som en tok i buren för att få uppmärksamhet :-)

Lindizzzz
5/4/17, 10:00 PM
#17

Ok tack Fridaaaa. Vet inte riktigt skillnad på härstamningsbevis och stamtavla. Vet bara att vi fick den vid köpet och på den står det stamtavla…

Lindizzzz
5/5/17, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Sällskap i soffan :-)

tiger tok
5/5/17, 10:18 PM
#19

Myspys!

EvyKiwy
5/6/17, 9:23 PM
#20

Va fiiiiiin mvh En på Gotlaaaaaaand

Annons:
Lindizzzz
5/8/17, 5:29 PM
#21

Tack! Ja hon är superfin. Hoppas på ett nytt hem som uppskattar henne lika mycket som vi gör men verkar svårt :-(

emmafemma05
5/9/17, 7:44 PM
#22

Har tyvärr inget hem att erbjuda för henne nu :( Hoppas det löser sig :)

Lindizzzz
5/9/17, 8:50 PM
#23

Tack, vi håller tummarna

Upp till toppen
Annons: