Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1154 ggr
Lakritsstjärna
2017-04-25 22:18

Frågor om inne kanin kan bli utekanin?

Finns det någon kanin ras som inte klarar att vara ute året om? När kan man ta ut en kanin som varit inne i vinter? Hittat en kanin som jag vill köpa från en säljsajt men säljaren säger att de inte ska vars ute under vintern. Hon vet inte vad det är för ras eller kön men själv tycker jag det ser ut som en långhårig vit hermelin.

Annons:
Semlan100
2017-04-25 22:27
#1

Har du bild på kaninen kanske? Själv tror jag nog alla kaniner klarar att vara ute året runt så länge det har hö att äta och ett bo med halm, och vatten såklart. Men samtidigt kan du ju inte stoppa ut en innekanin i massa minus grader, då kan den frysa ihjäl. Men vänjer man dom sakta sakta när det börjar bli varmare ute är det inga problem, och om du sen vill att den ska förbli utekanin tar du inte in den på hösten utan låter den bo kvar ute så den långsamt kan börja förbereda en vinterpälls till vintertiden kommer, då klarar den sig garanterat ( men förutsättning att kaninen är frisk och inte har nån sjukdom) men viktigt att du INTE tar in kaninen när den väll börjat sätta vinterpälls för då kan kaninen bli överhettad och tappa vinterpälsen, dvs att då kommer du inte kunna sätta ut den sen igen om du skulle ångra dig:)

EvyKiwy
2017-04-26 00:49
#2

Hmmm

Upp till toppen
Annons: